سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهر موزه رامسر آماده میزبانی از گردشگران

شهر موزه رامسر آماده میزبانی از گردشگران نوروزی است.

نادر سحرخیز رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر گفت: شهر موزه‌ای رامسر آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است.

اومجموعه موزه‌ای شهدای شهر رامسر مشتمل بر ٧موزه تخصصی و دو موزه باز در وسعتی برابر با ١٢ هکتار شامل موزه هدایای مرمر. موزه عاج. موزه حمام. موزه آوندها. موزه مردم شناسی و موزه تاریخی است که هر کدام از این موزه‌ها در نوع خود کم نظیر هستند به طوری که موزه عاج در خاورمیانه دارای برند و از موزه‌های شاخص به شمار می‌آید.

سحرخیز گفت: یکی از موزه‌های این مجموعه ارزشمند موزه تاریخی است که مشتمل بر آثار کشف شده در گورستان ایزوگام دشت دهستان جنت رودبار است که سابقه سکونت بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ سال را در منطقه روایت می‌کند.

او رامسر را نگین موزه‌ای کشور دانست و افزود: اکثریت مهمانان نوروزی حتما در برنامه سفرشان بازدید از این مرکز را دارند و به نوعی این مجموعه در کنار دیگر جاذبه‌های شهرستان رامسر باعث ماندگاری گردشگران در شهر نمونه رامسر شده است.

سحرخیز گفت:در شهر رامسر همچنین سه موزه خصوصی وجود دارد که یکی از آن‌ها موزه مردم شناسی دهکده صنایع‌دستی است و موزه دیگر موزه حیات وحش که به‌صورتی کاملا تخصصی توسط استاد پوررستمی گردآوری شده و آخرین و جدیدترین موزه موزه غذا در محور گردشگری جواهرده که همگی با تمام توان در خدمت گردشگران نوروزی قرار خواهند داشت.

او ویژگی شهرستان نمونه رامسر را خاص برشمرد و افزود: عوامل بسیاری از جمله طبیعت خدادادی و مصنوعات بشری رامسر را تبدیل به شهر موزه‌ای کرده که هر مخاطبی را به خود جذب میل نماید و لازم است از اینگونه ظرفیت‌ها در زمینه اقتصاد گردشگری بهره کافی برده شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.