سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امربه معروف و نهی از منکر نیازمند روش نرم و موثر است

استاندار همدان گفت: امر به معروف و نهی از منکر نیازمند روش نرم و موثر است

 قاسمی فرزاد گفت: برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید از روش‌های نرم و موثر استفاده کرد و همه در این زمینه تابع توصیه‌ها و رهنمود‌ها و بیانات مقام معظم رهبری در این راستا هستیم.

او روز شنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر ابتدا باید در دستگاه‌های اجرایی به عنوان الگو مورد توجه قرار بگیرد، افزود: آمادگی اجرای دوره‌های آموزشی در این زمینه نیز وجود دارد.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: دشمن از غفلت‌ها در کشور استفاده کرد و با رخنه فرهنگی درصدد تغییر رفتار و هویت فرهنگی اسلامی مردم ایران بود که باید این مساله را به صورت نرم و فرهنگی و به صورت متناسب پاسخ داد.

استاندار همدان یادآور شد: دشمنان در اغتشاشات اخیر قصد داشتند از منظر عفاف و حجاب نیز جامعه را دو قطبی کنند و انسجام اجتماعی را در بین آحاد مردم کشور از بین ببرند.

او با اشاره به اینکه باید با هرکسی که امیدآفرینی را تبدیل به ایجاد یاس و ناامیدی کند، برخورد کرد، افزود: وقتی توطئه‌های دشمنان نقش بر آب شد امنیت و آرامش به جامعه بازگشت.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید شرایط اجرای آن را فراهم کنیم.

آیت الله حبیب الله شعبانی نماینده، ولی فقیه و امام جمعه همدان نیز یادآور شد: با نگاه مهربانانه، مودت آمیز و حتی خواهش کردن قصد داریم ضمن نهی از منکر کردن، انسجام اجتماعی را حفظ کنیم.. وی تصریح کرد: حفظ انسجام در حفظ قانون است و در استان همدان احساس فرهنگی واحدی حاکم است و مشکل چندانی در این زمینه نیست.

امام جمعه همدان گفت: از شهرداری‌ها انتظار داریم محتوی فرهنگی برانگیزاننده و غیرکلیشه‌ای در باره حجاب در سطح شهر نصب کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی هم گفت: هر آنچه در امربه معروف و نهی از منکر باید اجرایی شود، جزو ضروریات دین است، اما باید به چگونگی انجام آن نیز توجه شود.

«حمید رضا حاجی بابایی» با اشاره به اینکه اجرای صحیح فریضه امر به معروف و نهی از منکر تقویت نظام را به دنبال دارد، افزود: هیچ چیزی بدتر از وجود ناامیدی در جامعه نیست و باید در این راستا از همه ظرفیت‌ها بهره برد.

وی با بیان اینکه همه ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی باید نقش خود را در امر به معروف و نهی از منکر به نحو شایسته انجام دهند و باید سعی کنیم معروف‌ها در جامعه تشویق شود، اظهار داشت: نباید همه فضای جامعه را به نقد کردن یکدیگر و منفی گرایی سوق داد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور در محیط‌های ورزشی برای همه مردم می‌تواند ضامن سلامت اجتماعی جامعه و زمینه‌ای مناسب برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر باشد.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.