سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح ملی خدمات بشردوستانه نوروزی در چهارمحال و بختیاری کلید خورد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از اجرای بیست و سومین طرح ملی خدمات بشر دوستانه و امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۲ در استان آغاز شد.

مسعود مثنوی اظهار داشت: این طرح ملی از ۲۴ اسفندماه همزمان با سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری آغاز شد و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: نوروز ۱۴۰۲، اعضای جمعیت هلال احمر استان در قالب سه طرح امداد و نجات نوروزی، خدمات بشر دوستانه و پویش هلال رحمت به مردم خدمت رسانی می‌کنند.


بیشتر بخوانید


مثنوی اضافه کرد: بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از امدادگران، نجاتگران، داوطلبان و اعضای سازمان جوانان استان در بیست و سومین طرح ملی خدمات بشر دوستانه نوروزی حضوری فعال دارند.

وی اظهار داشت: این افراد در قالب بیش از پنج هزار نفر روز به مردم و مسافران نوروزی خدمات خود را ارائه می‌دهند.

مثنوی گفت: برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، مهارتی، خدمات زیست محیطی، برگزاری جشنواره‌های فیلم و عکس، برنامه‌های مناسبتی، پویش بهرفت و برپایی خیمه نماز و فضای دوستدار کودک از جمله برنامه‌های این طرح خواهد بود.

وی هدف از اجرای این طرح را کمک به ارتقای ایمنی و سلامت همنوعان، کاهش تصادفات جاده‌ای در سفر‌های نوروزی، هدایت و راهنمایی مسافرین به نقاط امن و... اعلام کرد.

مثنوی با اشاره به ایجاد فضای دوستدار کودک بیان داشت: این فضا‌ها محل‌هایی برای بازی و سرگرمی کودکان، همچنین محیطی شاداب و جذاب برای مردم باشد تا نوروزی پرنشاط را تجربه کنند.

وی همچنین به اجرای پویش هلال رحمت نیز اشاره کرد و ادامه داد: در آستانه سال نو و به مناسبت ماه مبارک رمضان و به منظور تامین نیاز‌های اساسی خانواده‌های کم برخوردار با استفاده از ظرفیت خیرین و داوطلبان جهت تهیه اقلام معیشتی نیز اقدام خواهد شد.

گفتنی است؛ بیست و سومین طرح ملی خدمات بشردوستانه و امداد و نجات نوروزی صبح امروز با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری، مدیران ارشد استانی، مدیرعامل و معاونین جمیعت هلال احمر افتتاح شد و  در استان آغاز به کار کرد.

عکاس: محمد حسین پور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.