سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقامت حدود ۲۰ هزار گردشگر در خراسان جنوبی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از اقامت حدود ۲۰ هزار گردشگر در استان از ۱۷ اسفند امسال تاکنون خبر داد.

شاهوردی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در رویداد میزبانان شایسته گفت: از ۱۷ اسفند تاکنون بیش از ۴۴ هزار گردشگر به استان وارد شدند که حدود ۲۰ هزار نفر در فضا‌های اقامتی و مابقی گردشگران هم در کمپ‌های شهری حضور داشتند.

او افزود: ۳۰ پایگاه ثابت و موقت امداد و نجات هم در سطح استان مشغول خدمات رسانی هستند و بیش از ۳۴۵ المان نوروزی به وسیله شهرداری‌ها در فضا‌های شهری آماده شده است.

شاهوردی عنوان کرد: همه ظرفیت در ترمینال‌های مسافر و حمل بار نیز در آمادگی کامل به سر می‌برند و بیش از ۷۶۲ ناوگان حمل و نقل مسافر آماده خدمات دهی به گردشگران هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۸۰ هزار بروشور هم در جهت معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان آماده شده که توزیع خواهد شد.

او با اشاره به اینکه غرفه‌های صنایع دستی در همه شهرستان‌ها راه اندازی شده اظهار کرد: نوروزگاه و بازارچه صنایع دستی هم همچون گذشته در باغ جهانی اکبریه با برنامه‌های متنوع پذیرایی مسافران و گردشگران نورزی است.

شاهوردی عنوان کرد: ۱۵ بیمارستان استان هم با بیش از هزار و ۶۰۰ بستری آمادگی کامل دارند تا در مواقع بروز حوادث و بیماری‌ها خدمت رسانی کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی ادامه داد: تا امروز طبق آمار‌های ثبت شده در سامانه جانا از ۱۷ اسفند سه فوتی در محور‌های مواصلاتی استان داشته ایم که به نظر می‌رسد به این مقوله باید توجه بیشتری داشت.

او افزود: تلاش شده که با احداث چادر‌های عشایر در بیش از ۳۰ نقطه استان فضایی برای استراحت موقت مسافران ایجاد کنیم.

شاهوردی گفت: ۱۳ بنای تاریخی هم در تملک دستگاه‌های اجرایی قرار دارد که با دستور استاندار زمینه بازدید مسافران در پیک سفر‌ها فراهم شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.