سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داسیلوا: متعهد به حل و فصل مسالمت آمیز جنگ اوکراین هستیم

رئیس جمهور برزیل اعلام کرد: متعهد به حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه میان اوکراین و روسیه هستیم.

لولا داسیلوا، رئیس جمهور چپ گرای جدید برزیل رابطه نزدیکی با روسیه دارد و تاکنون از محکوم کردن جنگ اوکراین و همراهی با تحریم‌های غرب علیه مسکو اجتناب کرده است. با این حال، او بر استقرار صلح و ثبات در شرق اروپا و پایان نبرد میان دو طرف تاکید دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، داسیلوا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد به دلیل ادامه جنگ میان روسیه و اوکراین در حال حاضر برنامه‌ای برای سفر به این دو کشور ندارد، اما متعهد به حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه میان دو طرف است.

او که طی مراسمی در برازیلیا، پایتخت این کشور سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: حقیقت این است که بروز جنگ میان اوکراین و روسیه غیرقابل تصور بود. در قرن ۲۱ نباید این امکان وجود داشته باشد که ما به دلیل مسائل و اختلافات کوچک شاهد بروز جنگ باشیم.

اوایل ماه مارس داسیلوا به صورت تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفتگو کرد. زلنسکی طی این تماس تلفنی از رئیس جمهور برزیل خواست به این کشور سفر کند. با این وجود، اکنون داسیلوا می‌گوید انجام این سفر به دلیل ادامه یافتن نبرد میان دو طرف در دستور کار نیست.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، زلنسکی به دنبال افزایش حمایت‌های بین المللی از کی یف با دعوت از رهبران کشور‌های مختلف برای سفر به این کشور بوده است. از جمله مهمترین رهبران غربی که دعوت زلنسکی را قبول کرده اند می‌توان به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد. همچنین امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و نیز رهبران ایتالیا، انگلیس، لهستان و سوئد از جمله کشور‌هایی هستند که به کی یف سفر کرده اند.

لولا داسیلوا در سخنانی که پیش‌تر مطرح کرده بود خواستار تشکیل یک گروه از کشور‌ها برای میانجیگری میان روسیه و اوکراین به منظور پایان مسالمت آمیز مناقشه میان دو طرف شده بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.