سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعیین تکلیف توسعه دانشگاه تهران در سه ماهه نخست سال آینده

شهردار منطقه ۶ از تعیین تکلیف طرح توسعه دانشگاه تهران در شورای عالی شهرسازی و معماری در سه ماهه نخست سال آینده خبر داد.

محمدی در تشریح وضعیت حوزه حمل و نقل منطقه ۶ و افتتاح ایستگاه‌های خط ۶ مترو در این منطقه گفت: پنج ایستگاه در محدوده منطقه ۶ یعنی از ایستگاه تربیت مدرس تا هفت تیر از سال ۹۷ کارگاه آن‌ها تعطیل بود و خط ۶ نمی‌توانست خدمات کاملی را به شهروندان ارائه کند.

وی افزود: در مدتی که در شهرداری منطقه ۶ مشغول بکار شدیم از شرکت مترو و پیمانکار مربوطه دعوت کردیم و در یک تعامل بزرگترین مشکل این خط یعنی تأمین منابع را برای اولین بار در محدوده منطقه برای ایستگاه‌های مترو حل و فصل کردیم. در حقیقت به عنوان پشتیبان تامین منابع مالی برای مترو وارد عمل شدیم که این موضوع بعدا به همه شهرداران مناطق از سوی شهردار تهران ابلاغ شد.

به گفته محمدی، مازاد درآمد‌های خود را حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان به صورت مستقیم برای پنج ایستگاه مترو پرداخت کردیم و امیدواریم فردا ۲۵ اسفند ماه خط ۶ به طول ۹.۵ کیلومتر با چهار ایستگاه کارگر، لاله، میدان ولیعصر و میدان هفت تیر به بهره برداری می‌رسد که ظرفیت بسیار خوبی را در حوزه حمل و نقل و ترافیک منطقه ایجاد خواهد کرد. قطعا مترو می‌تواند مکمل بسیار خوبی در حوزه حل معضلات محیط زیستی باشد. در میان ایستگاه‌های خط ۶ متروی تهران در منطقه ایستگاه تربیت مدرس درب ورودی‌ها، سالن و خدمات ایستگاهی از طریق نیروگاه خورشیدی تأمین می‌شود و این موضوع به همراه مسائل جمع‌آوری زباله برای اولین بار مورد توجه قرار گرفته که می‌توان این ایستگاه را یک ایستگاه محیط زیستی قلمداد کرد.

شهردار منطقه ۶ در تشریح تامین «همراه سرا» برای بیماران بیمارستان‌های سطح منطقه ۶ گفت: یکی از معضلات در سطح منطقه تامین همراه سرا بوده، چرا که ظرفیت بزرگی در حوزه درمان با وجود بیمارستان‌های بزرگ در منطقه وجود دارد و همیشه این بیمارستان‌ها مورد استقبال قرار گرفته و عمده مراجعه کنندگان نیز از شهرستان‌ها هستند که در طول درمان همراهان در اطراف بیمارستان مکان اسکان ندارند؛ لذا نیازمند وجود همراه سرا‌ها هستیم، ولی تعداد همراه سرا‌های موجود کفاف مراجعات را نمی‌دهد. بر همین اساس در بازدیدی که از بیمارستان‌های منطقه داشتیم حدود ۱۰۰ چادر در اطراف بیمارستان‌ها مشاهده کردیم که پس از پیگیری‌ها موفق شدیم افزایش ظرفیت همراه سرای موجود را رقم بزنیم و یک همراه سرا با ظرفیت ۱۲۰ نفر در منطقه ایجاد شده که این همراه سرا توسط یک خیر ساخته شده و خدمات بسیار ارزشمندی در آن ارائه می‌شود.

وی درباره مسیر طبیعت و احداث آن نیز اظهارکرد: مسیر طبیعت یک کلان پروژه است که تملک چند ملک آن باقیمانده است. این مسیر از محدوده پل طبیعت آغاز و تا جمال‌الدین اسدآبادی ادامه پیدا می‌کند و نهایتا به برج میلاد ختم خواهد شد که برای سال آینده بودجه احداث این پروژه دیده شده است.

شهردار منطقه ۶ در خصوص وجود چادر همراهان بیمار در اطراف بیمارستان‌ها گفت: قطعا در حوزه توسعه همراه سرا‌ها اقدام خواهیم کرد، اما بعضا سوءاستفاده‌هایی انجام می‌شود که در میان این چادر‌ها افرادی به غیر از همراهان بیمار دیده می‌شوند. در شرایطی که ما خدمات برای همراهان بیماران ارائه می‌کنیم قطعا اجازه ماندن در چادر‌ها در محدوده را نیز نخواهیم داد.

محمدی در خصوص احداث پمپ بنزین‌های کوچک مقیاس در سطح منطقه افزود: با توجه به افزایش تعداد خودرو‌ها و افزایش تردد در سطح منطقه بعضا پمپ بنزین‌های موجود خود به یک گره ترافیکی تبدیل شده‌اند؛ لذا به سمت احداث پمپ بنزین‌های کوچک مقیاس حرکت کرده‌ایم و حدود پنج ظرفیت به شکل پمپ بنزین‌های تک نازل و دو نازله ایجاد خواهیم کرد که نخستین آن در شهرک والفجر در خرداد ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. یک مورد هم در محدوده خیابان کارگر در صورت نهایی شدن تفاهم احداث خواهد شد و سایر پمپ بنزین‌های کوچک مقیاس نیز در حال مطالعه و مکان یابی است. این پمپ بنزین‌ها با اعتباری کمتر از ۱۰ میلیارد تومان احداث می‌شود.

وی درباره تامین پارکینگ در سطح منطقه ۶ نیز افزود: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های شهرداران در منطقه ۶ موضوعات ترافیکی به ویژه تأمین پارکینگ است. در این منطقه شاهد حضور ساختمان‌های اصلی هشت وزارتخانه و بیمارستان‌های بزرگ هستیم. در روز حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تردد در سطح منطقه داریم در حالیکه جمعیت شب در این منطقه ۳۰۰ هزار نفر است. قطعا باید تامین پارکینگ در این منطقه به صورت جدی مورد توجه باشد. بر همین اساس به سراغ مجموعه‌های دولتی که خود جاذبه سفر ایجاد می‌کنند همچون بیمارستان‌ها رفتیم تا با انعقاد تفاهم‌نامه و در اختیار گرفتن زمین ظرفیت‌های جدیدی برای پارکینگ فراهم کنیم.

محمدی تاکید کرد: بی تردید خط قرمز ما حذف پارکینگ است. مگر مواردی که بتوانیم برای آن جایگزین تعیین کنیم و منابع درآمدی حاصل از این موضوع نیز در صندوقی جمع‌آوری و صرفا برای تأمین پارکینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی درباره بدهی‌های دستگاه‌های دولتی به شهرداری منطقه نیز گفت: در این حوزه نمی‌توانیم عدد مشخصی را اعلام کنیم. چرا که باید ممیزی با توجه به توسعه و پروانه‌هایی که در گذشته صادر شده انجام دهیم و پس از بررسی و محاسبه وصولی‌ها این عدد را اعلام کنیم. در سال جاری در منطقه ۶ تمام دیون در حال تسویه است و پیمانکاران جاری هم به روز مطالبات خود را دریافت می‌کنند. بودجه منطقه ۶ نسبت به ابلاغیه شهرداری تهران ۱۲۰ درصد محقق شده و نسبت به سال گذشته درآمدهای منطقه پنج برابر شده است.

محمدی در خاتمه درباره وضعیت ساختمان‌های ناایمن منطقه ۶ خاطرنشان کرد: ۵ ساختمان در کمیته ایمنی منطقه به عنوان ساختمان های بحرانی دیده شد و پیگیری کردیم و با مالک آنها جلسات متعددی برگزار کردیم و توانستیم بحث های آتش نشانی و ایمنی آن را انجام دادیم و این ساختمان ها از حالت بحرانی خارج و به یک سطح پایین‌تر یعنی به سطح ساختمانهای ناایمن رسیدند و این مسأله در منطقه همچنان در حال پیگیری است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.