سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجلیل از یادگاران شهدا و حفظ راهشان باید در عمل انجام شود

مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت:تجلیل از یادگاران شهدا و حفظ راهشان باید در عمل انجام شود و زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت آثار دنیوی و اخروی دارد که تلاش برای آمادگی در برابر دشمن و تهذیب و زیباسازی روح از مصادیق آن هستند.

حجت الاسلام والمسلمین علی پوررادی گفت:شهادت هدف نیست، اما بهترین مرگ است که قسمت بهترین انسان‌ها می‌شود، انسان‌هایی که از نظر اعتقادی و معنوی در والاترین جایگاه قرار دارند همچون گل‌های یک باغ که بهترینشان چیده می‌شوند.

او با اشاره به شهادت ائمه اطهار گفت: کسانی که از این مکتب الگو گرفته اند ره صد ساله را یک شبه طی کرده اند و با غلطیدن در خون خود به بالاترین رتبه رسیده اند.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان تاکید کرد: ما همه مدیون خون شهدا هستیم و فرزندان شهدا که یادگار آن ارزش‌ها هستند وظیفه‌ای برای حفظ این راه پر نور دارند و وظیفه ما این است که تا جان در بدن داریم برای شهدا و خانواده‌های آن‌ها خدمت کنیم.

او افزود: ما همیشه در کنار خانواده‌های شهدا و مدیون آن‌ها هستیم و یقینا باید در عمل به این باور بها دهیم.

گفتنی است مراسم گرامیداشت روز شهدا با هماهنگی دو ارگان آموزش و پرورش و بنیاد شهید استان با تجلیل از فرهنگیان فرزند شهید در سالن اجتماعات شهید رجایی اداره کل برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین فقیه در مراسم گرامیداشت روز شهدا و تجلیل از فرهنگیان فرزند شهید استان گفت: دو مطلب که محصول معرفت، شناخت، درک لذت و بینش و آگاهی است و انسان‌های وارسته و اولیا الهی با درک واقعی آن هیجان رسیدن به آن را دارند، «علم و شهادت» است.

رییس دفتر نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: اگر انسان معرفت واقعی پیدا کند برای رسیدن به لذت حقیقی تا پای جان و رسیدن به مقصود در حال حرکت هستند.

او افزود: به تعبیر فرازی از مناجات ماه شعبان وقتی اشراق الهی در انسان تابش کرد و انسان به لذت علم و شهادت رسید، این نورانیت انسان آگاه را به حقیقت واقعی خواهند رساند.

او  تاکید کرد: وقتی روح و درون انسان از همه تعلقات دنیا برید، به لذت علم و شهادت گره می‌خورد و لذتی بالاتر از این نیست.

رییس دفتر نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نکته اساسی در کلام مولا «رحم الله من عرف قدر...»، گفت: با علم و شهادت انسان به روح اخلاص و طهارت نفس می‌رسد و انسان نه برای شهرت، نه برای مقام و نه به تخریب دیگران حرکت می‌کند بلکه برای وصل به ذات الهی قدم بر می‌دارد.

فقیه خاطرنشان شد: در حکمت ۲۶نهج البلاغه این مضمون آمده است که انسان در درون خود هرچه دارد نشان میدهد و اخلاق نیکو و علم و شهادت در عمل او ظاهر می‌شود.

او گفت: اعمال تمامی اولیا، آگاهان، عارفین، علما و برجسته‌ترین انسان‌ها برای رسیدن به علم و شهادت است که اگر درون پاک شود سجایای اخلاقی خود را نشان می‌دهد.

او  تاکید کرد: خانواده شهدا وظیفه سنگینی دارند در حفظ آرمان شهدا و فضیلت‌های اخلاقی، البته وظیفه دیگران نیز تکریم این خانواده هاست.

رییس دفتر نماینده ولی فقیه در استان در پایان ابراز داشت: حفظ انسجام در مقام هجمه‌ها لازم است و سیاست‌های مقام معظم رهبری در همه موارد همیشه راهگشا است.

برچسب ها: شهدا ، تجلیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.