سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نکات ایمنی در چهارشنبه سوری + فیلم

شهروندان برای ایمنی در مراسم چهارشنبه سوری نکاتی را رعایت کنند.

پشنگیان سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون اظهار کرد: یکی از نکات ایمنی در چهارشنبه سوری این است که، اگر به هر دلیل می‌خواهید در چنین مراسمی شرکت کنید، باید حتماً در نزدیکی جایی این کار را انجام دهید، که به آب فراوان دسترسی داشته باشید.

او ادامه داد: حداقل یک سطل آب در مکانی نزدیک به جایی که آتش بازی را تماشا می‌کنید، قرار دهید تا از بروز حوادث احتمالی در زمینه آتش سوزی و یا افزایش حریق جلوگیری شود.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون تصریح کرد: هرگز و به هیچ عنوان لوازم و مواد آتش زا را به سمت کسی پرتاب نکنید. حتی آن دسته از موادی که به ظاهر چندان مشتعل نشده و فقط صدای بلندی دارند نیز، می‌توانند به شدت خطرناک و آسیب زننده باشند به دلیل آن که گرمای ایجاد شده به علت پرتاب آن ممکن است موجب ایجاد جرقه و فعال شدن موارد محترقه شود بنابراین نباید خطر این کار را پذیرفت.

پشنگیان افزود: به هیچ عنوان این مواد را در مکان‌های گرم و بدون گردش هوا مثل زیر زمین‌ها نگهداری نکنید. همچنین هر چقدر هم که حجم موادی که دارید کم باشد، باید آن‌ها را به دور از موادی نگه دارید که به سرعت آتش می‌گیرند، موادی مثل کاغذ و چوب که قابلیت اشتعال بالایی دارند می‌توانند بزرگترین تهدید برای فعال شدن آن‌ها شود.

او اضافه کرد: به هیچ عنوان در چنین روزی با بچه‌های کوچک بیرون از خانه نروید. کودکان به ویژه خردسالان نو پا هیچ دانشی در مورد خطر آفرین بودن مواد محترقه نداشته و به دلیل جذابیتی که صدا و نور آن‌ها ایجاد می‌کند، ممکن است در لحظاتی که حواستان به آن‌ها نیست، به محدوده خطر نزدیک شده و دچار آسیب دیدگی‌های جدی شوند که ممکن است در مواردی جبران ناپذیر باشد.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری افزود: قبل از آن‌که مواد باقی مانده از این لوازم را درون سطل آشغال بیندازید، حتما به اندازه کافی روی آن‌ها آب بریزد تا از مرطوب و یا حتی خیس شدن کامل آن‌ها مطمئن شوید.

او اظهار کرد: همچنین برای انهدام مواد آتش زای عمل نکرده، باید اول آن‌ها را چند دقیقه به طور کامل در سطل آب خیس کنید و بعد در سطل آشغال بریزد. به این ترتیب می‌توانید مطمئن باشید که باقی مانده آن‌ها تحت هیچ شرایطی عمل نخواهد کرد و گوگرد و یا موارد قابل اشتعال آن غیر فعال شده اند.

پشنگیان ادامه داد: اگر خودتان یا یکی از عزیزان یا اطرافیانتان در این مراسم دچار آسیب‌های چشمی یا پوستی شد، تا جایی که می‌توانید سریع عمل کرده و او را به نزدیک‌ترین پزشک برسانید.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون افزود: ضمناً به هیچ عنوان به آن‌ها اجازه ندهید محل سوختگی را با دست بمالند یا چیزی روی آن قرار دهند به دلیل آن که این کار باعث ایجاد عفونت‌های پوستی می‌شود.

او گفت: اگر فردی در نزدیکی شما دچار سوختگی شد، باید تا رسیدن نیرو‌های امداد لباس‌های او را از تنش خارج کنید و محل سوختگی را با آب فراوان شست و شو داده و خنک نگه دارید.

پشنگیان بیان کرد: به یاد داشته باشید که هرگز و تحت هیچ شرایطی از یخ برای خنک کردن موضع سوخته استفاده نکنید.

او تصریح کرد: اگر در نزدیکی شما چشم کسی دچار آسیب شد، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید، اما قبل از آن روی چشم فرد را با یک فنجان بپوشانید تا دچار عفونت و آسیب بیشتر نشود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.