علی حاجی زاده با بیان اینکه اداره حقوقی به عنوان دبیر کمیسیونهای رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل ونقل کالا ومسافری استان براساس ماده ۱۲ آیین نامه اجرایی تبصره ۱ ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگان اقدام مینماید گفت: در این کمیسیونها با توجه به نوع تخلف ارتکابی و اهمیت آن نسبت به صدور رای تذکر، جریمه نقدی ولغو موقت پروانه فعالیت یا لغو دائم آن تصمیم گیری میشود.
دبیر کمیسیون رسیدگی به تخلفات حمل ونقل راهداری استان اردبیل در جلسه کمیسیون ماده ۱۴ با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۳۲۴ رای در کمیسون ماده ۱۱، ۳۰ رای در کمیسیون ماده ۱۲ و ۱۳۵ رای نیز در کمیسیون ماده ۱۴ توسط کارشناسان حقوقی برای متخلفین صادر شده گفت: تخلفات مالکان ناوگانهای باری و مسافری اعلام شده از سوی ادارات ایمنی و ترافیک، کالا، مسافر و اداره ترانزیت نیز در کمیسون ماده ۱۴ بررسی و طبق دستورالعمل صدور، تمدید، تعویض و لغو برگه فعالیت ناوگان حمل ونقل برون شهری و روستایی برحسب مورد، تذکر و یا لغو خدمات از ۱۰ روز تا یک سال برای متخلفین اعمال میشود.
حاجی زاده رسیدگی به تخلفات رانندگی رانندگان باری ومسافری را در کمیسون ماده ۱۱ از دیگر وظایف این واحد حقوقی برشمرد و اظهار داشت: برای ۵۰ پرونده از اداره مسافر،۹۴ پرونده از اداره کالا،۸ پرونده از اداره ترانزیت و ۲۰۲ پرونده از اداره ایمنی و ترافیک در کمیسیونهای ماده ۱۱ و ۱۲ در ۱۱ماهه گذشته رای صادر شده است.
او در جهت پاسخگویی سریع به امور ارباب رجوع، رسیدگی سریع به پروندههای ارسالی وعدم تاخیر در صدور رای توسط کارشناسان این واحدرا از مهمترین ویژگیهای این اداره عنوان کرد و گفت: تمامی مراحل تشکیل کمیسیون، ارسال دعوتنامه، صدور رای و اجرای آن از طریق سامانه شهباز انجام میشود.
دبیر کمیسیون رسیدگی به تخلفات حمل ونقل راهداری استان اردبیل همچنین از مردم، مسافران و رانندگان خواست هرگونه شکایت خود از عملکرد حوزه راهداری و حمل ونقل جادهای را از طریق سامانه ۱۴۱ برای رسیدگی به این اداره کل اطلاع دهند.