سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات مردم بلغارستان علیه جنگ ناتو در اوکراین

هزاران نفر در بلغارستان تظاهراتی ضد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی برگزار کردند.

 هزاران نفر در خیابان‌های شهر صوفیه، پایتخت بلغارستان تظاهرات ضد ناتو برگزار کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی راپتلی، شرکت کنندگان در این تظاهرات از دولت بلغارستان خواستند در جنگ روسیه و اوکراین، موضع بی‌طرفی اتخاذ کند. آن‌ها شعار‌هایی ضد ناتو سر می‌دادند و ناتو را عامل تنش توصیف می‌کردند.

یکی از شعار‌های معترضان بلغارستانی این بود که «بلغارستان، منطقه صلح است». آن‌ها با سر دادن این شعار و شعار‌هایی ضد ناتو، می‌خواستند تاکید کنند که کشورشان نباید درگیر تقابل نظامی روسیه و اوکراین شود. شماری از شرکت کنندگان در این تظاهرات پرچم‌های روسیه را حمل می‌کردند. البته اکثر تظاهرکنندگان پرچم کشور خودشان، بلغارستان را در دست داشتند.

آن‌ها از کاخ ملی تا میدان استقلال در پایتخت بلغارستان تظاهرات کردند. معترضان می‌گفتند بلغارستان در این جنگ باید موضع بی‌طرفی کامل داشته باشد و از هرگونه انتقال تسلیحات و مهمات برای استفاده در جنگ اوکراین خودداری کند.

یکی از فعالان شرکت کننده در این تظاهرات گفت: به اصطلاح احزاب سیاسی،خواهان جنگ هستند و می‌خواهند بلغارستان وارد جنگ برادرکشی شود.

به استناد گزارش منتشر شده در روزنامه دی ولت آلمان، از زمان شروع جنگ، بلغارستان به صورت غیررسمی تسلیحات و مهمات به اوکراین ارسال کرده است. این در حالی است که شماری از اعضای دولت ائتلافی بلغارستان که متشکل از چهار حزب است، طرفدار روسیه هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.