سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علت رفتارهای پرخطر نوجوانان در چهارشنبه سوری را بشناسیم

رئیس مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: والدین باید هیجانات و رفتار‌های پر خطر فرزندان خود را در چهارشنبه سوری کنترل و مدیریت کنند.

رئیس مرکز مشاوره فرماندهی اننظامی استان کرمان با اشاره به درپیش بودن چهارشنبه سوری گفت: امروزه نوجوانان دردوره نوجوانی زندگی پردغدغه‌ای دارند و با مشکلات و تصمیم گیری فراوانی در جاده بزرگسالی مواجه هستند که این امر می‌تواند در نوجوانان حس ناخوشایندی به وجود آورد و آن‌ها احساس کنند که همه چیز خارج از کنترل آن هاست و به همین دلیل توانایی مدیریت کنترل عواطف و هیجانات خود را در موقعیت‌های اجتماعی و خانوادگی از دست می‌دهند.

سرهنگ مهدیه کارگر افزود: نوجوانان دراین دوره دچار مشکلاتی می‌شوند که علاوه بر صدمه به خود و دیگران باعث آسیب رسانی به جامعه نیز می‌شوند.

او بابیان اینکه سه دسته عوامل خطر زای خانوادگی، محیطی و فردی، مشکلات هیجانی را به وجود می‌آورند اظهار داشت: تغییرات نوجوانی دگرگونی‌های بهنجار هستند و اگر آشفتگی‌هایی را داشته باشد نوجوان خود را با آن وفق می‌دهد، ولی بعضی از نوجوانان ممکن است در کنار آمدن با تغییرات موفق بوده و مشکلات هیجانی را تجربه کنند شرایط تنش زای خانواده در بروز مشکلات هیجانی بسیار موثر است.

او تصریح کرد: مباحث گسترده‌ای درباره مشکلات هیجانی نوجوانی وجود دارد و باید والدین و مربیان آگاهی‌های لازم در مورد آن‌ها را داشته باشند و مدارس نقش مهمی در توسعه این آگاهی دارند.

رئیس مرکز مشاوره آرامش پلیس کرمان گفت: مدیریت روابط بچه‌ها و والدین در روز‌های پایانی سال خیلی مهم است و باید بچه‌ها را ازخطرات، اتفاقات بد آگاه کنیم و قوانین درست تربیتی را به آن‌ها آموزش دهیم و بچه‌ها را در صورت نیاز تشویق کنیم.

سرهنگ کارگر افزود:اگر فرزندان به هر دلیلی به حرفتان گوش نکردند بهتر است در کنار فرزندانتان در این مراسم‌ها شرکت کنید و بر رفتارهایشان نظارت داشته باشیم تا کار پرخطر انجام ندهند.

او با اشاره به اینکه آثار نامطلوب هیجان‌ها بیش از آثار خوب آن‌ها است تاکید کرد: بنابراین سلامت عاطفی و کنترل عواطف و احساسات و راهنمایی آن‌ها ضروری است و نوجوانان باید شناخت هیجان‌های خود را یاد بگیرند و با چگونگی مهار و کنترل آن‌ها آشنا شوند تا از گمراهی در امان باشندو سهل انگاری در این مورد به افزایش تنش و تعویق رشد و تکامل بهنجار منجر خواهد شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.