سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه محصولات دامی در استان همزمان با سراسر استان آغاز شده است.

شفائی گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه محصولات دامی با هدف نظارت بر سلامت فرآورد‌های دامی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از ۱۳ اسفند آغازشده و تا ۵ اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه ۳۷ تیم و ۵۰ بازرس در سراسر استان کار نظارت را انجام می‌دهند افزود: در این طرح در دو نوبت صبح و عصر از کلیه مراکز عرضه محصولات خام دامی از جمله سردخانه ها، رستوران ها، کشتارگاه‌ها و... بازدید انجام خواهد شد.

شفائی گفت: تاریخ انقضا، برچسب لاشه، کارت سلامت و نظافت واحد از جمله مواردی است که در این طرح بررسی می‌شود و در صورت عدم رعایت تخلف محسوب خواهد شد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان بیان کرد: در طول یک هفته گذشته از این طرح بیش از هزار مورد بازرسی به عمل آمده که ۴۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی که غیرقابل مصرف بوده از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

او عنوان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موارد را به صورت شبانه روزی به شماره ۱۵۱۲ گزارش کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.