سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهیابی نقاش نوجوان اردبیلی به دوسالانه نقاشی ژاپن

مسئول آفرینش‌های هنری حوزه هنری استان اردبیل گفت: عضو کارگاه نقاشی کودک و نوجوان حوزه هنری استان اردبیل به دوسالانه نقاشی ژاپن راه یافت.

قاسم مزین گفت: اثر «یاسمین پاشایی» منتخب نمایشگاهی دوسالانه بین‌المللی نقاشی کاناگاوا ژاپن شناخته شده است.

مسئول آفرینش‌های هنری حوزه هنری استان اردبیل با اشاره به اینکه «یاسمین پاشایی» عضو کارگاه نقاشی کودک و نوجوان حوزه هنری استان اردبیل است، می گوید: اثر نقاشی این هنرمند نوجوان منتخب نمایشگاهی دوسالانه بین‌المللی نقاشی کاناگاوا ژاپن شناخته شده است.

به گفته او، دوسالانه بین‌المللی نقاشی کاناگاوا ژاپن از سال ۱۹۷۹ میلادی در استان کاناگاوا واقع در ژاپن آغاز شده است.

مزین گفت: این مسابقه با هدف نزدیک کردن کودکان و آشنایی با فرهنگ ملل، تا به امروز فعالیت‌های زیادی در این زمینه انجام داده و میزبان بالای ۷۰۰ هزار شرکت کننده از کشورهای مختلف بوده است.

او می گوید: به این دوره از جشنواره ۱۲ اثر زیبای اعضای کارگاه نقاشی کودک و تصویرگری کودک و نوجوان حوزه هنری استان اردبیل ارسال شده بود که توسط داوران متخصص و برجسته در زمینه هنری داوری انجام شده و اثر «یاسمین پاشایی» منتخب نمایشگاهی شناخته شده است.

مسئول آفرینش‌های هنری حوزه هنری استان اردبیل گفت: دوسالانه بین‌المللی نقاشی کاناگاوا هر دو سال یک بار در کشور ژاپن برگزار می‌شود و کودکان ملیت‌های مختلف، با ارسال نقاشی‌های خود، فرهنگ و تمدن کشورشان را به نمایش می‌گذارند.

مزین می گوید: همچنین رده سنی شرکت در این مسابقات معمولاً از ۵ الی ۱۵ سال است و نقاشی کودکان در طی برگزاری نمایشگاه ۲۱ تیر تا ۵ شهریورماه ۱۴۰۲ برای عموم مردم ژاپن به نمایش در خواهد آمد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.