سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صلح و سازش در پرونده آدم ربایی و نزاع دسته جمعی اسکو

رئیس دادگستری اسکو از ایجاد صلح و سازش در یک فقره پرونده نزاع دسته جمعی و آدم ربایی در یکی از روستا‌های بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

آقای شمس گفت: پرونده نزاع دسته جمعی در پی آدم ربایی در یکی از روستا‌های بخش مرکزی اسکو منجر به دستگیری ۱۹ نفر و تشکیل ۸ فقره پرونده قضایی شد که با اجرای صلح و سازش و وساطت شورای حل اختلاف این پرونده ختم به خیر شد.

وی ادامه داد: با اجرای صلح و سازش در این پرونده علاوه بر صرف نظر از پرداخت دیه که شامل یک میلیارد تومان می‌شد از ادامه اختلاف دامنه دار در بین دو طایفه جلوگیری و از تشکیل پرونده‌های متعدد و جرایم بیشتر و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شد.

رئیس دادگستری اسکو با اشاره به افزایش جمعیت این شهرستان به علت استقرار مساکن مهر از اجرای سریع رسیدگی به پرونده‌های قضایی خبر داد و گفت: امسال افزون بر ۴۰ درصد پرونده‌های ارجاعی در خصوص موضوعات مختلف کیفری و حقوقی منتهی به صلح و سازش شده است.

آقای شمس افزود: استفاده از ظرفیت شورای‌های حل اختلاف در حل ریشه اختلاف‌ها مهم و لازم است و با بهره گیری از این ظرفیت، شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به میزان جمعیت و افزایش پرونده‌های متعدد کیفری و حقوقی دادگستری شهرستان اسکو از نظر سرعت رسیدگی به پرونده‌ها رتبه برتر استانی را به خود اختصاص داده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.