سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۸ درصدی حجم ذخایر آبی سد‌های استان اردبیل

رئیس گروه بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی اردبیل گفت: حجم ذخایر آب در پشت سد‌های استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش یافته است.

رضا سلیمی افزود: از حجم ۴۰۰ میلیونی سد‌های استان در حال حاضر ۱۰۶ میلیون پرشدگی داریم این درحالی است که در مدت مشابه سال قبل ۱۱۶ میلیون مترمکعب آب پشت سد‌های استان اردبیل جمع شده بود.

رئیس گروه بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی استان اردبیل اظهار داشت: از ابتدای سال آبی جاری حدود ۶۴ میلیون مترمکعب آب به مخزن سد‌های استان وارد شده است در حالی که این آمار در مدت مشابه سال قبل حدود ۸۴ میلیون متر مکعب بود که ۲۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سلیمی با اشاره به آخرین وضعیت سد یامچی بعنوان تامین کننده آب شرب مرکز استان نیز عنوان کرد: حجم آب ذخیره شده در پشت سد یامچی در حال حاضر ۲۵ میلیون مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

او با اشاره به قرارگاه مدیریت بحران آب شرب استان با هدف تامین آب شرب مطمین و پایدار بیان کرد: برای گذر از بحران کم آبی و چالش پیش رو، مردم در مصارف شرب و بهداشت و کشاورزان زحمتکش در مصارف کشاورزی، بخش آب را در ارائه خدمات هرچه بهتر یاری نمایند.

رئیس گروه بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی استان اردبیل با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی بارش‌ها نسبت به سال گذشته تصریح کرد: متاسفانه بارش‌ها نسبت به بلندمدت هم کاهش ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد که باید در مدیریت مصرف آب در بخش‌های مختلف صرفه جویی نماییم.

سلیمی با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی آورد رودخانه‌های مهم استان گفت: متاسفانه آورد رودخانه‌های دره رود، بالیخلوچای، قره سو و فیروزآباد چای بعنوان ۴ رودخانه مهم استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد و نسبت به بلندمدت ۴۰ درصد کاهش یافته است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.