سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۱۰۰ درصدی کشفیات مواد محترقه خطرناک

کشفیات مواد محترقه خطرناک در مازندران امسال در مقایسه با پارسال ۱۰۰ درصد افزایش داشت.

سرهنگ سیدجعفر ساداتی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی کشفیات مواد محترقه خطرناک نسبت به مدت مشابه پارسال، گفت: در این ارتباط هم تاکنون ۱۳ نفر که در امر تهیه وتوزیع این مواد فعالیت داشته اند شناسایی، دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.

او افزود: طرح ویژه نظارت بر صنوف و واحد‌های صنفی برای مقابله با تهیه و توزیع غیرمجاز مواد محترقه از سوی پلیس نظارت بر اماکن عمومی از ماه قبل آغاز شده و کماکان ادامه دارد و تاکنون هم در استان تعدادی از این واحد‌های متخلف شناسایی و پلمب شد.

سرهنگ ساداتی ادامه داد: برخورد با هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت عمومی با هماهنگی مراجع قضائی در ایام پیش رو در دستور کار قرار دارد و پلیس با تمام توان و امکانات برای برقراری نظم و امنیت با برهم زنندگان نظم و امنیت برابر قانون رفتار خواهد کرد.

او گفت: مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت اخبار و اطلاعات پیرامون فعالیت غیرقانونی تهیه وتوزیع کنندگان مواد محترقه و هرگونه حوادث احتمالی است.

سرهنگ ساداتی افزود: هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های خدماتی و امدادی از جمله اورژانس ۱۱۵، آتش نشانی و شهرداری‌ها برای پیشگیری از حوادث احتمالی صورت گرفته و توصیه پلیس به شهروندان رعایت نکات ایمنی در این ایام است.

او گفت: تجربه تلخ حوادث سال‌های گذشته در مراسم چهارشنبه آخرسال، همواره از دغدغه‌ها و نگرانی خانواده‌ها در آستانه ایام نوروز است.

سرهنگ ساداتی افزود: ما نمی‌توانیم و هیچ کس دیگری هم نمی‌تواند پیشینه تاریخی مراسم چهارشنبه‌سوری را در ایران را انکار کند، اما این را به جرأت می‌توان گفت که میان آن‌چه در گذشته اتفاق می‌افتاد و آن چه امروزه رخ می‌دهد، هیچ‌گونه سنخیتی وجود ندارد.

او گفت: تاکید پلیس بر حضور خانواده‌ها در کنار فرزندان در همان کوچه و محله خودشان است تا خدای ناکرده آسیبی به فرزندان دلبندشان نرسد.

سرهنگ ساداتی افزود: پلیس از شادی و جشن‌های سالم با رعایت حقوق شهروندی، حمایت می‌کند ولی برخورد و مقابله جدی با توزیع‌کنندگان، فروشندگان مواد محترقه غیرمجاز، هنجارشکنان و نقض‌کنندگان امنیت اجتماعی برابر قانون را در دستور کار دارد.

او گفت: برخورد قاطعانه با افراد معدودی که با رفتار‌های غیرقانونی، ناهنجار و پرخطر، ایجاد راهبندان، سد معبر، ایجاد مزاحمت و پرتاب مواد محترقه و آتش‌زا، نظم و امنیت عمومی شهر‌ها را مختل می‌کنند، مطالبه به حق آحاد مردم از متولیان اصلی برقراری نظم و امنیت یعنی پلیس است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.