سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوید خوش نماینده در خصوص جذب اعتبار برای تکمیل پل عنافچه

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس از جذب اعتبار برای تکمیل پل دهستان عنافچه خبر داد.

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس ضمن عذرخواهی از مردم باوی به دلیل تاخیر در اجرای پل دهستان عنافچه  گفت: عملیات احداث این پل در خردادماه  ۱۳۹۹ با اعتبار ۴۹ میلیارد تومان   آغاز شد که ابتدا باید از منابع ملی تامین اعتبار می‌شد و متاسفانه این پروژه تنها اعتبارات استانی داشت و طی  یک سال گذشته ۷۳ میلیارد تومان به این  پل اعتبار تزریق شد.

او می‌گوید:  امروز  طی جلسه‌ای که با مدیر عامل صندوق بازنشستگی و وزیر راه و شهرسازی  برگزار شد، مقرر گردید  مبلغی حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع ملی  تا اردیبهشت ماه  به این پروژه تزریق شود.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس ادامه داد:  ورق‌های مورد نیاز این پل نیز با همکاری صندوق بازنشستگی و  علیرغم عدم همکاری مدیرعامل قبلی فولاد اکسین   مقرر شد این  بصورت اقساط ۶ ماهه  مجددا از فولاد اکسین  تامین شود.

آقای یوسفی درخصوص زمان  استقرار پل ثابت  گفت: تامین اعتبار از سطح ملی  وظیفه ما است و اجرای پروژه با مسئولان اجرایی است،   ولی این پل باید از ردیف ملی تامین اعتبار می‌شد بعنوان مثال برای کنارگذر غرب  اهواز در یکسال گذشته ۲۸۰  میلیارد تومان  در ردیف ملی  تامین اعتبار صورت گرفت.

او افزود: تمام تلاشمان بر این است تا    احداث پل دهستان عنافچه  شتاب گیرد و تسریع یابد.

حدود ۴ سال است پلی شناور به منظور برقراری ارتباط بین دهستان عنافچه و شهر ملاثانی بر روی رودخانه کارون نصب شده است، اما هر بار با بالا آمدن آب این پل زیر آب رفته و راه ارتباطی ۳۱ روستای عنافچه قطع می‌شود و پس از هر مرتبه که این پل زیر آب می‌رود مسئولان وعده زمانی دو ماهه یا سه ماهه را برای احداث پل می‌دادند.

پل ثابت عنافچه به طول ۴۲۶ متر و ۹.۵ متر قرار بود در مدت زمان ۳۶ ماه روی رودخانه کارون ساخته شود.

نوع پل ملاثانی به عنافچه از مدل باکس فلزی است و هدف از احداث آن اتصال روستا‌های مسیر عنافچه در غرب کارون به شهرستان باوی (ملاثانی) در شرق کارون است.

با بهره برداری از این پل ۳۱ روستای دهستان عنافچه را به مرکز شهرستان باوی متصل می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.