سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۵۰ درصدی معطلی بیماران با کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی ۴۰ الی ۵۰ درصد از انتظارات بیماران را کاهش می‌دهد.

حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری در خصوص افتتاح بزرگترین طرح عمرانی نظام سلامت کشور گفت: چهار فاکتور کیفیت، عدالت و قابل پرداخت بودن و همچنین قابل دسترس بودن امکانات پزشکی برای مردم در حوزه سلامت باید مد نظر گرفته شود تا بتوانیم در این حوزه موفق عمل کنیم، در فاکتور عدالت و دردسترس بودن امکانات با مشکل روبرو هستیم.

او افزود: نظام شبکه، پزشک خانواده، نظام ارجاع و بیمه در کشور بسیار  خوش درخشیدند که می‌توان گفت این حوزه‌ها به مراتب جلوتر از بیمارستان حضرت مهدی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: با همکاری شهردار تهران قرار است ۸۰ مرکز جامع سلامت در نقاط مختلف تهران به صورت شبکه‌ای اضافه شود تا بیماران توسط پزشک خانواده معاینه شوند و آن‌ها نیاز نیست به فوق تخصص مراجعه کنند. پزشک خانواده ۸۰ الی ۹۰ درصد از مشکلات بیماران را قبل از مراجعه به متخصص حل می‌کنند.

قناعتی اظهار کرد: بیمارستان حضرت مهدی سومین مکان ارجاع بیماران توسط پزشکان و متخصصان است. هدف از ساخت بیمارستان حضرت مهدی این است که عدالت در کیفیت و خدمات دهی به تمامی بیماران رعایت شود. بیمارستان امام خمینی نزدیک نود سال است که به بیماران خدمات رسانی می‌کند و در آخرین آمار سالیانه یک میلیون نفر به این بیمارستان مراجعه کرده اند که ۴۰ الی ۵۰ درصد از آن‌ها مراجعه کننده شهرستانی هستند.

او ادامه داد: بیمارستان امام خمینی به نام مادر طب شناخته شده است، زیرا بهترین متخصصان کشور در این بیمارستان آموزش و به بیماران خدمات رسانی می‌کنند. بیمارستان حضرت مهدی برای خدمات رسانی به افراد محروم ساخته شده است.

رامین رحیم نیا معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ساخت پروژه بیمارستان حضرت مهدی استفاده بهینه از ظرفیت‌های قانونی کشور به خصوص بخش خصوصی است. منتظر ماندن بیماران در ۴ ماه برای رسیدن نوبتشان به مراجعه به بیمارستان درست نیست و این بیمارستان این فاصله را کم خواهد کرد. این بیمارستان ۴۰ درصد از معطلی بیماران را کاهش می‌دهد.

سید حسین اینانلو رئیس مجتمع بیمارستان امام خمینی گفت: با توجه به این که از تمامی استان‌ها به بیمارستان امام خمینی برای درمان و معالجه مراجعه می‌شود تصمیم گرفته شد این بیمارستان به روز شده و تخت‌های بیشتری به آن اضافه شود تا بتوانیم بیماران زیادی را در مدت زمان کوتاهی پذیرش کنیم.

او افزود: بیمارستان حضرت مهدی اولین بیمارستان به‌روز و بزرگ در کشور است که از تمامی استانداردهای دنیا برخوردار است. تمام فضا‌های درمانی که برای این بیمارستان در نظر گرفته شده است به صورت کاملاً هوشمند بوده و دارای ۳۸ اتاق عمل هیبرید و ۲۰۵ تخت ویژه است.

قرائتی با اشاره به هتلینگ بیمارستان حضرت مهدی گفت: بیمارستان دارای بخشی به اسم هتل است که شامل همراهان بیماران نمی‌شود و تنها کسانی که از شهر‌های دور و شهرستان‌ها به این بیمارستان مراجعه می کنند، می‌توانند از این بخش هتلینگ استفاده کنند.

او ادامه: برای همراهان بیماران نیز ساختمان‌هایی در کنار بیمارستان امام خمینی و حضرت مهدی ساخته خواهد شد تا همراه بیمار در این استراحتگاه‌ها بدون نصب چادر از آن‌ها استفاده کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.