سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاشت بیش از سه هزار اصله نهال در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از کاشت سه هزار و ۶۵۰ اصله نهال در صدمین سالگرد تاسیس این دستگاه همزمان هفته منابع طبیعی در استان خبر داد.

مسعود مثنوی اظهار داشت: این اقدام در راستای اجرای پویش کشوری ۱۰۰ یعنی کاشت ۱۰۰ هزار نهال در استان‌های کشور به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر صورت گرفت و در همین راستا سه هزار و ۶۵۰ اصله نهال مثمر و غیر مثمر با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری از سوی اعضای سازمان جوانان چهارمحال و بختیاری کاشته شد.

وی با اشاره به اینکه این برنامه به صورت برخط و زنده از طریق تماس تصویری همزمان با سراسر کشور برگزار و از شبکه دوم سیما پخش شد، افزود: در راستای حمایت از جنگل‌ها و مراتع و احیای این منابع خدادادی طرح کاشت یک میلیارد درخت در چهار سال در کل کشور آغاز شده است.

مثنوی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر با استفاده از ظرفیت کارمندان، امدادگران، نجاتگران، داوطلبان و جوانان می‌تواند نقش بسزایی در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی ایفا کند.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به اینکه اولین نهال استان از سوی پدر امدادگر شهید فداکار خدمت سید محمد مهدی حسینی که در جدال با آتش جنگل‌های زاگرس جان خود را فدا کرد در چهارمحال و بختیاری غرس شد، گفت: جوانان و داوطلبان خانه‌های هلال در روستا‌ها فعال و در زمینه‌های مختلف بشردوستی و امدادی پیشرو هستند و از آنجایی که وظیفه این خانه‌ها بالا بردن تاب آوری محلی است کاشتن درخت و جنگل‌کاری نیز می‌تواند به تاب آوری روستا‌ها در مقابل سیل و بارندگی کمک کند.

مثنوی اظهار داشت: حفظ پوشش گیاهی در جلوگیری از ریزگرد‌ها و وقوع سیل نقش مستقیمی داشته که می‌طلبد مورد توجه تمام اقشار جامعه باشد.

وی گفت: در کل کشور به مدت ۱۰۰ دقیقه این نهال‌ها کاشته و با تلاش‌های صورت گرفته کاشت نهالی که از سوی جمعیت هلال احمر صورت گرفت در رکورد‌های بین المللی گینس ثبت شد.

مثنوی ضمن تاکید بر وجود عزم ملی برای کاشت یک میلیارد درخت در ایران، ادامه داد: این اقدام یک حرکت اجتماعی است و نقش آفرینان اصلی این اقدام‌سرمایه‌های اجتماعی هستند؛ درختکاری یک کار عام المنفعه است و آثار و منافع حاصله از آن به همه مردم برمی گردد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.