سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بن غفیر بشکه باروتی است که منطقه را به آتش می‌کشد

رئیس پلیس سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد وزیر امنیت ملی این رژیم، فردی است که هر کجا باشد، آتش بپا می‌کند.

شلومو آهرونشکی یکی از افسران ارشد سابق پلیس است که با امضای طوماری از یعقوب شبتای رئیس پلیس فعلی اسرائیل خواسته است به علت صدور دستور برکناری رئیس پلیس تل آویو از سمت خود استعفا کند. البته شبتای به درخواست ایتمار بن غفیر وزیر امنیت داخلی اسرائیل رئیس پلیس شهر تل آویو را برکنار کرد.

به گزارش سما، شلومو در گفتگوی رادیویی اعلام کرد درخواست افسران سابق پلیس اسرائیل برای برکناری یعقوب شبتای از مقامش، به منزله زدن نوک سوزن به او برای بیدار کردنش است.

آهرونشکی در ادامه انتقادات خود از بن غفیر گفت: او هیچ صلاحیت، ایده و توانایی برای اداره پلیس اسرائیل را ندارد و هر روزی که در این سمت می‌گذراند مانند برافروختن آتش جدیدی است و ما در حال حاضر در لبه پرتگاه هستیم.

بسیاری از روسای سابق پلیس بر این باور بودند که برکناری رئیس پلیس تل‌آویو به علت نارضایتی بن غفیر از عملکرد وی در برخورد با اعتراضات گسترده مردمی در خصوص ایجاد اصلاحات قضایی در اسرائیل انجام گرفت. گفتنی است مشاور قضایی دولت، دستور توقف روند برکناری رئیس پلیس منطقه تل آویو را تا تایید قانونی بودن این رویه صادر کرد.

وی در ادامه گفت: رئیس پلیس فعلی اسرائیل قادر به انجام وظایفش در این سمت نیست و به تدریج مدیریت پلیس از دستش خارج خواهد شد و صلاحیت اخلاقی برای بقا در منصبش را ندارد.

آهرونشکی خاطر نشان کرد: او می‌تواند یک دور انتصابات جدید انجام دهد، اما این کار باید به درستی صورت گیرد. کاری که شبتای انجام داد این بود که رئیس پلیس منطقه تل آویو را از سمت خود برکنار کرد و این به معنای دور انتصابات جدید در پلیس نیست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ایرانیومU-238
۰۲:۰۱ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
موجودیت اسرائیل قابل اشتعال است نه منطقه.