سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصیه‌های آخر سالی پلیس فتای آذربایجان‌غربی به شهروندان

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی به شهروندان توصیه کرد در خرید بلیط‌های مسافرتی و رزرو محل اسکان از سایت‌های معتبر مورد تایید اقدام کنند.

سرهنگ اکبر نصرتی رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به برخی از کلاهبرداری‌های صورت گرفته در فروش بلیط و رزرو هتل و محل اسکان برای مسافران نوروزی، گفت: در برخی از پرونده‌ها شاهد آن بودیم که با هدایت شهروندان به برخی سایت‌ها و درگاه‌های جعلی اطلاعات بانکی آنان به سرقت رفته بود که در همین راستا تاکید داریم حتما هرگونه رزرو بلیط از سایت‌های معتبر و مورد تایید سازمان میراث، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شود.

وی به افزایش خرید‌های اینترنتی در آستانه سال جدید نیز اشاره کرد و افزود: شهروندان برای جلوگیری از کلاهبرداری، بدون شناخت از محل خرید و قبل از دریافت کالا از هرگونه پرداخت وجه تحت عناوینی، چون بیانیه و ... خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: برخی افراد سودجو پیامک‌های کلاهبرداری با محتوای برنده در قرعه کشی برای شهروندان ارسال می‌کنند که تقاضامندیم از در اختیار گذاشتن هرگونه اطلاعات شخصی خودداری کنند.

سرهنگ نصرتی همچنین در رابطه با پیامک‌های جعلی یارانه، سهام عدالت یا ابلاغ‌های قضایی گفت: هر کدام از این موارد سامانه خاص خود را دارند، به طور مثال تمامی ابلاغ‌های قضایی از سیستمی تحت عنوان ADLIRAN برای شهروندان ارسال می‌شود؛متاسفانه سودجویان با ارسال برخی از لینک‌های خرابکارانه به شهروندان با عناوین مختلف، اطلاعات بانکی آنان را سرقت می‌کنند.

وی نسبت به استفاده از نرم افزار‌های غیر استاندارد و فیلترشکن‌ها نیز هشدار داد و اضافه کرد: برخی از این نرم افزار‌ها با هدایت کاربران به درگاه‌های جعلی، حساب بانکی آنان را خالی می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.