سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توافق انگلیس و فرانسه علیه مهاجرین در اروپا

دولت انگلیس قرار است برای جلوگیری از عبور مهاجران از کانال مانش،‌ در سه سال آینده ۵۷۷ میلیون دالر در اختیار فرانسه قرار دهد.

ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در پاریس خبر از توافق این دو کشور برای جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجران به بریتانیا را دادند.

طبق این قرارداد بریتانیا هزینه یک بازداشتگاه را در فرانسه می‌پردازد و پاریس نیروی بیشتر و تکنولوژی پیشرفته‌تری را برای نظارت از سواحلش به کار می‌گیرد.

در همین حال، افسران هر دو کشور به‌دنبال همکاری با کشورهای خواهند بود که در مسیرهای مورد علاقه قاچاقبران قرار دارند.

یک مقام بریتانیایی اعلام کرد لندن در سه سال آینده ۳۰ میلیون یورو برای تامین هزینه مالی این بازداشتگاه پرداخت خواهد کرد.

وی افزود مهاجران بازداشت شده به کشورشان برگردانده خواهند شد و در صورتی که کشورشان ناامن باشد، به ‌آخرین کشوری که از آنجا عبور کرده مسترد خواهند شد.

ریشی سوناک جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی به بریتانیا را به عنوان یکی از اولویت‌های خود قرار داده و در ماه فوریه نیز با بروکسل درباره ایرلند شمالی به توافقات جدیدی دست یافت.

نخست‌ویز بریتانیا به تازگی قانون تازه‌ای را معرفی کرده است که طبق آن کسانی که با قایق‌های کوچک وارد این کشور می‌شوند درخواست پناهندگی شان رد می‌شود. اما برای موفقیت این طرح، ریشی سوناک به همکاری فرانسه نیاز دارد تا جلوی عبور مهاجرانی را که از افغانستان،‌ ایران، سوریه و کشورهای دیگر می‌آینده و از طریق کانال مانش وارد بریتانیا می‌شوند،‌ بگیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.