سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتحادیه اروپا خواهان کنترل شدید صادرات فناوری به روسیه شد

بلومبرگ گزارش داد اتحادیه اروپا از شرکای تجاری خود می‌خواهد تا بر صادرات نظارت داشته باشند، تا از فروش فناوری‌های ممنوعه به روسیه جلوگیری شود.

صادرات کالا‌های نیمه هادی پیشرفته و فناوری‌های دو منظوره از اتحادیه اروپا و کشور‌های گروه هفت به روسیه از زمان اعلام دور تحریم‌ها علیه مسکو به دلیل درگیری در اوکراین بشدت کاهش یافته است.

به گزارش بلومبرگ، اما صادرات کالا‌های اتحادیه اروپا به کشور‌های شریک تجاری روسیه مانند ترکیه، امارات متحده عربی و برخی از اقتصاد‌های اروپای شرقی و آسیای مرکزی در همان دوره افزایش یافته است که نشان از صادرات این کالا‌ها به روسیه است.

اتحادیه اروپا و متحدانش انتظار دارند که بزودی اقلام ممنوعه صادر شده به روسیه پایان یابد و آنان بشدت دنبال آن هستند تا با بستن منافذ صادرات مجدد اقلام حساس به روسیه جلوگیری کنند.

پیش از این والی آدیمو معاون وزیر خزانه داری آمریکا به چین در مورد دور زدن تحریم‌ها و صادرات کالا به روسیه هشدار داد.

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی شد که واشنگتن از تحریم شرکت‌های چینی که از حمله روسیه به اوکراین حمایت می‌کنند، ترسی نخواهد داشت.

برایان نلسون افزود: شرکت‌های چینی باید بین فعالیت در کشور‌های متحد ما که ۵۰ درصد از اقتصاد جهانی را تشکیل می‌دهند و انجام کسب‌وکار با روسیه که هر روز منزوی‌تر از قبل می‌شود، یکی را انتخاب کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.