سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جوانان باید شهدای شاخص را بشناسند

یک عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق گفت: باید در مناسبت ها جوانان، نوجوانان و کودکان را با شهدا آشنا کنیم.

ناصر باهنر فرزند معلم شهید محمد جواد باهنر و عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق، گفت: پس از شهادت پدرم همواره حس می‌کردم با او ارتباط دارم. پس از شهادت پدرم  به عنوان فرزند کارهای که بر گردن پدرم بود آن‌ها را انجام دادم.

وی افزود:یکی از مواردی که باعث ارتباط بیشتر من با پدرم می‌شد این بود که فکر می‌کردم اگر شهید محمد جواد باهنر الان زنده بود چه کاری برای جامعه و مردم انجام می‌داد؟ مدام خودم را با پدرم مقایسه می‌کنم و همین امر باعث ارتباط من با ایشان می‌شود.

باهنر در خصوص یکی از خاطرات خود با پدرش ادامه داد: پس از ترورهای متعدد در اوایل انقلاب حضرت امام مسئولان وقت را موظف کرده بودند که باید محافظ داشته و با ماشین مخصوص رفت و آمد کنند. شهید محمد جواد باهنر نیز از این قضیه مستثنی نبودند. در آن دوران من از فرصت استفاده کردم و از پدرم خواستم تا مرا به مدرسه ببرد.او هم قبول کرد ولی فقط تا میدان تجریش رساند و به من گفت تا این جا مسیرمان یکی است و باید مابقی راه را خودت بروی. من از ماشین  بیت المال برای استفاده شخصی، استفاده نمی‌کنم.

وی ادامه داد:در زندگی هر فرد مواردی وجود دارد که باعث آزار و اذیت او می شود. حدود ۱۰سال پیش وقتی با جوانان و نوجوانان صحبت می‌کردم متاسفانه شهدای شاخص از جمله پدرم  را  نمی‌شناختند و من از این امر بسیار ناراحت می‌شدم که چرا نباید جوانان کشورم شهدای شاخص را بشناسند.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق، در پایان اظهار کرد: ما در مناسبت‌ها وظیفه داریم تا جوانان، نوجوانان و کودکان را با شهدا، رفتار و کردار آنها آشنا کنیم.

برچسب ها: معلم شهید ، روز شهدا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.