سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کرمان تاکید کرد؛

اهمیت اسکان ایمن مسافران نوروزی

استاندار کرمان گفت: اسکان ایمن مسافران نوروزی بسیار اهمیت دارد و از ظرفیت آموزش و پرورش حتماً باید استفاده شود.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان عصر امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی استان کرمان با بیان اینکه سفر رفتن از ضروریات زندگی یک انسان است و در روحیه انسان بسیار موثر است، اظهار داشت: کرمان یکی از مقاصد گردشگری برای مسافران نوروزی است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان در ایام نوروز میزبان زائران سردار سلیمانی نیز هست، گفت: فضای شهری کرمان باید یک فضای متناسب با نوروز شود که متاسفانه هنوز فضای شهر در استقبال از بهار و نوروز مناسب نیست.

استاندار کرمان با بیان اینکه امسال طول دوره سفر به دلیل همزمانی با ماه رمضان کوتاه شده و نیاز است در این مدت کوتاه ناوگان حمل و نقل عمومی استان تقویت شود، افزود: اسکان ایمن مسافران نوروزی بسیار اهمیت دارد و از ظرفیت آموزش و پرورش حتماً باید استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه پارک‌هایی که برای اسکان زائران در نظر گرفته شده باید سرویس بهداشتی مناسب و روشنایی لازم داشته باشند، بیان کرد: ورودی‌های شهر کرمان باید مناسب‌سازی و زیباسازی شود.

فداکار با بیان اینکه تامین بالگرد برای استان کرمان را حتماً پیگیری خواهیم کرد، گفت: یکی از ضروریات استان کرمان به دلیل حادثه خیز بودن آن وجود بالگرد است.

وی با اشاره به اینکه روشنایی شهر کرمان همیشه مورد انتقاد است و شهرداری و شرکت توزیع برق باید در این زمینه پیگیر باشند، افزود: اماکن عمومی شهر از جمله بوستان‌ها باید روشنایی مناسب را داشته باشند.

استاندار کرمان با بیان اینکه روشنایی معابر شهر‌ها در تمام استان کرمان مورد توجه شهرداران باشد، اضافه کرد: وضعیت روشنایی شهر کرمان قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه طرح جمع‌آوری متکدیان و معتادان متجاهر در استان باید با جدیت اجرا شود، ادامه داد: استان کرمان ظرفیت‌های بزرگی در حوزه گردشگری و اماکن تاریخی دارد که باید معرفی شود.

فداکار با بیان اینکه متاسفانه جاذبه‌های گردشگری استان کرمان معرفی نشده و بسیاری از آن‌ها ناشناخته است، افزود: مرقد شهید سپهبد سلیمانی در ایام نوروز زائر زیادی دارد و آمادگی برای اسکان زائران وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی بر عرضه و قیمت کالا‌ها و فعالیت تأسیسات گردشگری نظارت داشته باشد، بیان کرد: شهرداری حتماً کرمان‌گردی را در دستور کار داشته باشد.

استاندار کرمان با بیان اینکه شهربازی کرمان نیز برای نوروز آماده شود، گفت: برنامه‌های نوروزی متناسب با ماه مبارک رمضان تدارک دیده شود و در این برنامه‌ها زمان افطار حتماً در نظر گرفته شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.