سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۴ هزار هکتار از کشتزارهای جوین خراسان رضوی رفع تداخل شد

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: به منظور حمایت از کشاورزان، ۱۴ هزار هکتار از کشتزارهای این شهرستان خراسان رضوی از اراضی ملی رفع تداخل شد.

علی اکبر قارزی گفت: در طرح تداخل اراضی، نقشه زمین‌های کشاورزی و اراضی ملی اصلاح و برای اراضی کشاورزی به نام کشاورزان و برای اراضی ملی به نام دولت سند مالکیت صادر می شود.

وی تصریح کرد: پس از رفع تداخل و صدور سند برای اراضی کشاورزی، زمین کشاورزی دارای ارزش و اعتبار بیشتری شده و کشاورز می‌تواند از آن به عنوان وثیقه نیز استفاده کند.

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ ها بدون اخذ مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

قارزی افزود: تغییر کاربری و تبدیل اراضی زراعی، باغی و اراضی بایر دارای سابقه کشت و کار در حریم شهرها و خارج از آن نیز ممنوع است و متخلفان پس از معرفی به محاکم قضایی به پرداخت جزای نقدی و قلع و قمع بنا و دیگر سازه ها و بازگرداندن زمین به وضع اولیه محکوم می شوند.

وسعت زمین‌های باغی و زراعی جوین در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده این منطقه گندم، جو، چغندر قند، پیاز، انگور و پسته است.

شهرستان جوین به مرکزیت شهر نقاب، ۱۲ هزار بهره بردار در بخش های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.