سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرونشست زمین منزل مسکونی در مهاباد را تخریب کرد

فرونشست زمین یک باب منزل مسکونی احداث شده خارج از محدوده شهر مهاباد را تخریب کرد و ساکنان سه خانه اطراف را نیز مجبور به تخلیه فوری کرد.

سردار فداکار سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: خبر رانش زمین و تخریب یک منزل مسکونی خالی از سکنه در شهرک خانگی مهاباد، از طریق تماس شهروندان به آتش نشانی اعلام و ماموران ایستگاه مرکزی و ۲ در قالب چهار اکیپ به محل حادثه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: منزل مذکور جزو بافت‌های غیرمجاز شهرک خانگی محسوب و علی‌رغم اینکه مدت زمان ساخت آن چند سال است به علت غیر استاندارد بودن دچار فرونشست شده بود.

فداکار ادامه داد: این منزل مسکونی یک طبقه و دارای اختلاف ارتفاع هشت متری نسبت به کوچه بود و فاضلاب آن نیز به صورت سنتی در یک چاه دفع می‌شد و همین امر منجر به فرونشست و تخریب بخشی از خانه شد.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در ادامه گفت: سه منزل مسکونی همجوار نیز بدلیل احتمال ریزش با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه تخلیه شد و برای ایمن سازی محل و منازل مسکونی همجوار، عملیات تخریب این منزل توسط همکاران حوزه نقلیه شهرداری انجام گرفت.

فداکار با بیان اینکه عملیات جلوگیری از بروز هرگونه خسارت در تخریب منزل مسکونی ۶ ساعت طول کشید، اضافه کرد: با توجه به خالی بودن منزل مسکونی و انجام عملیات تخریب پیش از بروز حادثه، تخریب آن خسارتی جانی بدنبال نداشت.

وی یادآور شد: شهروندان برای برخورداری از هرگونه راهنمایی و مشاوره ایمنی و اعلام حوادث با شماره تلفن ۱۲۵ این سازمان در طول شبانه‌روز تماس حاصل کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.