سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سال ۱۴۰۱ رقم خورد؛

سهم ۱۵ میلیارد دلاری پتروشیمی‌ها از صادرات کشور

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: کل صادرات محصولات پتروشیمی در ۱۱ ماه امسال حدود ۱۵ میلیارد دلار بوده که بیش از ۹۰ درصد آن در سامانه نیما عرضه شده است.

حمید حسینی سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: در حال حاضر ۸ الی ۱۰ میلیون تن از محصولات پتروشیمی در بازار داخل عرضه می‌شود و افزایش حجم صادرات، قیمت‌های ریالی بازار داخل را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد، اما ریشه این افزایش قیمت‌ها، تورمی است که منجر به افزایش نرخ ارز شده است.

حسینی گفت: عرضه ارز صنایع صادرات‌محور در سامانه مبادلات ارزی و افزایش حجم صادرات، حتما اثر مثبتی روی سودآوری شرکت‌های پتروشیمی بر جای خواهد گذاشت و پیش‌بینی می‌شود شرکت‌های بورسی در ۳ ماهه نخست امسال گزارش‌های مطلوبی ارائه کنند.

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: کل صادرات محصولات پتروشیمی در ۱۱ ماه امسال حدود ۱۵ میلیارد دلار بوده که بیش از ۹۰ درصد آن در سامانه نیما عرضه شده است و همچنان پتروشیمی‌ها به رفع تعهد‌های ارزی خود پایبند هستند.

به گفته حسینی، مجموع صادرات صنعت پتروشیمی در سال گذشته، ۱۵ میلیارد دلار بود که ۱۲.۷ میلیارد دلار آن وارد سامانه نیما شد و به چرخه اقتصادی کشور بازگشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.