سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره‌برداری از محور رمشک - فنوج

با بهره‌برداری از محور رمشک ـ فنوج اتصال مناسب حمل و نقل جاده‌ای بین استانی و منطقه‌ای در جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان فراهم شد.

در سفر امروز ۱۹ اسفند ماه محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان به شهرستان قلعه‌گنج، محور رمشک ـ فنوج با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

محمدمهدی فداکار در این آیین با اشاره به اجرای این پروژه از سال ۸۳ در قطعه‌های مختلف گفت: ۳ قطعه از این محور باقی مانده که ۲ بخش در حال انجام است و بخش سوم نیز به زودی به مناقصه گذاشته می‌شود.

او با ابراز امیدواری از تکمیل پروژه بدون معطلی و وقفه بیان داشت: این محور، مسیر چابهار به جنوب کرمان را تا ۶۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند که از هر نظر سبب رونق منطقه خواهد شد؛ بنابراین پروژه مهمی است و تا تکمیل آن حتما پیگیری می‌کنیم.

استاندار کرمان بیان کرد: در کنار انجام همه اقدامات عمرانی در روستاها از همه مهم تر بخش توجه به توسعه و احداث محورهای ارتباطی و جاده ها است که این مهم گامی اساسی برای رونق بخشیدن به قابلیت های روستاها است و برگشت به روستاها و مهاجرت معکوس را رقم خواهد زد.

 ۴ کیلومتر از محور رمشک - فنوج در حوزه جنوب کرمان به بهره برداری رسید  

مجتبی محمودی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاه ای جنوب کرمان در حاشیه این  آیین بهره برداری گفت: اهمیت احداث این محور در توسعه منطقه از جایگاه ویژه ای برخوردار است و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان با بررسی این مهم، اهتمام ویژه ای برای احداث و بهره برداری از این محور در دستور کار دارد.

او افزود: با بهره برداری از این محور علاوه بر ایجاد حمل و نقل مناسب مردم و رانندگان راه ارتباطی مناسبی بین ۲  استان کرمان و سیستان و بلوچستان برقرار و از طریق این محور ۲ استان مهم به هم متصل می شوند.

محمودی بیان داشت: امروز ۴ کیلومتر از این محور با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان زیر بار ترافیکی قرار گرفت؛ البته  طول باقی مانده این محور ۱۶ کیلومتر است که ۶ کیلومتر آن با ترانشه برداری و ساخت یک پل به زودی آماده آسفالت می شود و همچنین ۴ کیلومتر آن نیز با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال انجام است.

او تصریح کرد: احداث این محور می تواند سبب ایجاد یک پس کرانه در جنوب کرمان و جنوب شرق کشور شود.

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسئولان استان و محلی با حضور در روستاهای اشکوتوئیه و ده بالا از توابع شهرستان قلعه‌گنج ضمن زیارت مزار مطهر شهیدان محمود نیکخواه و عارف رمشکی از شهدای مرزبانی نیروی زمینی سپاه با خانواده این شهدای والامقام دیدار کرد.

بازدید از پروژه کارخانه و معدن فلوتاسیون مس و زمین ورزشی رمشک، از دیگر برنامه های استاندار کرمان به شهرستان قلعه گنج بود.

فداکار استاندار کرمان در سفر به شهرستان قلعه گنج و با حضور در روستاهای اِشکوتوئیه و ده بالا با اهالی روستا دیدار و سپس مشکلات آن ها را مورد بررسی قرار داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.