سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشریح برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا در سیستان و بلوچستان

  مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان به تبیین برنامه‌های مربوط به دهه منتهی به ۲۲ اسفند سالروز بزرگداشت شهدا پرداخت.

محمد ناظری  در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد با اشاره به اینکه ۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید به فرمان امام خمینی (ره) است که با نام روز بزرگداشت شهدا نام‌گذاری شده، بیان کرد: در این دهه بنا بر آن است تا تمامی برنامه‌های فرهنگی اجتماعی بر محور دورسالت مهم بنیاد شهید یعنی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و محور دوم حمایتی و خدماتی برگزار شود که در این بخش ۱۰۵ نوع خدمت به جامعه ایثارگری ارائه می‌شود.

وی افزود: بر حسب جلسه شورای معاونین بنیاد شهید در این دهه ۳۷ عنوان کلی با ۲۶۰ برنامه از ۱۳ تا ۲۲ اسفند در اقصی‌نقاط استان برگزار می‌شود که همایش یک روزی معاونین و مشاوران و رؤسای بنیاد شهید استان، برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثارگری با گرایش آسیب‌شناسی قوانین و مقررات در حوزه ایثارگری، تجلیل از معتمدین معین در سطح شهرستان‌ها، جشنواره کارآفرینی در تهران و جشنواره معرفی نخبگان بنیاد‌های شهید در کشور، اجرای طرح آئین دار ایثارگری در ۱۶ حسینیه استان، اعزام جامعه هدف به مشهد مقدس و عتبات‌عالیات و ارائه مشاوره به افراد آسیب‌دیده از جمله برنامه‌های انجام شده به شمار می‌رود.

به گفته این مقام مسئول؛ اجرای طرح غرس و کاشت ۲ هزار و ۱۳۶ نهال به تعداد شهدای استان، برگزاری مراسمات نیمه شعبان با برپایی ایستگاه صلواتی از دیگر برنامه‌های اجرا شده است.

وی تصریح کرد: تجلیل از مروجان فرهنگ ایثار و شهادت، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری کمیسیون پزشکی برای ایثارگران، برپایی جشن تکلیف ویژه دختران همکار استان، سخنرانی مدیران بنیاد شهید در مصلی‌های نمازجمعه و برپایی میز خدمت، برگزاری مسابقات ورزشی بین جامعه هدف، اهدای خون، تجلیل از فعالان پیام‌آور ایثار و تجلیل از بازنشستگان بنیاد شهید و اجرای رزمایش بزرگ سرکشی از خانواده شهدا تحت عنوان «طرح سپاس» با همکاری تمامی فرمانداران و بخشداران و دهیاران در استان از دیگر برنامه‌ها در طول این دهه است.

مدیرکل بنیاد شهید استان اضافه کرد: برگزاری اولین یادواره شهدای تاسوکی در محل یادمان شهدا یکی از برنامه‌های در دستور کار در ۲۵ اسفندماه است.

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۷ شهید تقدیم نظام و انقلاب در صحنه‌های مختلف اعم از شهدای امنیت، اتفاقات اخیر، مرز و دفاع از وطن و حوادث مشابه آن در سطح استان داشتیم که نشان می‌دهد درب شهادت در این خطه باز است.

این مقام مسئول گفت: در سال ۱۴۰۱ با پیگیری‌های صورت‌گرفته در بخش تعاون در بحث اشتغال که یکی از دغدغه‌های جامعه ایثارگری است اقدامات خوبی انجام شد اگرچه برای ما رضایت‌بخش نیست، اما ۳۴۰ نفر از فرزندان جامعه ایثارگری استخدام شده‌اند، همچنین تبدیل وضعیت ۲۰۰ نفر و بهره‌مندی ۸۰ نفر از جامعه ایثارگری از طرح تسهیلات اشتغال‌زا از دیگر اقدامات در این عرصه است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش مسکن و بهداشت و درمان نیز اقدامات خوبی ارائه شده است، از دیگر برنامه‌های انجام شده از ابتدای سال تاکنون نیز بهره‌مندی ۸۴۸ نفر از جامعه ایثارگری از تسهیلات بلاعوض، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات ایثارگران، برپایی میز خدمت، دیدار چهره‌به‌چهره با هزار و ۱۲۴ نفر، ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی که در این راستا ۲۸ مدرسه شاهد در استان وجود دارد که هزار و ۵۹۸ فرزند شاهد و ایثارگر مورد حمایت قرار دارند، در بعد دانشگاهی نیز هزار و ۱۵۹ نفر دانشجو تحت حمایت هستند که ازاین‌بین ۲۱۷ نفر نخبه هستند.

ناظری گفت: پیگیری مطالبات جامعه هدف که با سامانه ۱۶۱۶ ارتباط گرفته‌اند از دیگر اقدامات انجام شده به شمار می‌رود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.