سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری اجلاسیه شورای عالی حوزه علمیه خراسان در مشهد

پنجمین اجلاسیه کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی حوزه علمیه خراسان با موضوع بایسته‌های برنامه ریزی مطلوب در حوزه علمیه، در مدرسه علمیه عالی نواب در مشهد برگزار شد.

آیت الله سیداحمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در این اجلاسیه با بیان اینکه به مسئله آینده نگری در آیات قرآن هم اشاره و تاکید شده است، گفت: طبیعی است که باید برای آینده، برنامه داشت و در خط آینده نگری و آینده نگاری، باید مسئله وابستگی به خداوند را درنظر و محبت خدا را به یاد داشت.
او افزود: از دیگر شاخصه‌های یک جامعه دینی علاوه بر آینده نگری، می‌توان به "حس مسئولیت در جامعه خودی"، "اعمال قدرت همراه با مقاومت" و "اجتناب از تاثیرپذیری از فضا‌های ایجاد شده" اشاره کرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: تحول و تغییر، یک جریان قهری است و هماهنگی ما با تغییر قهری در جامعه، اهمیت بالایی برای شناخت مسیر دارد.
 علم الهدی بیان کرد: بستری که روحانیت در آن برای اصلاح جامعه فعالیت می‌کند، در آینده حوزه را هم متحول می‌کند.در حقیقت آنچه موجب تفاوت روحانیت امروز با گذشته شده، انقلاب است و این برکت انقلاب، در مسیر آموزه‌های امام (ره) برای حوزه و حوزویان رقم خورده است.
او با بیان اینکه استکبار ستیزی، حیات روحانیت را تضمین می‌کند، تصریح کرد: بر این اساس مقابله‌های پی در پی و مکرر حوزویان با استکبار، می‌تواند پیروزی را به ارمغان آورد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان  اینکه مرجعیت روحانیت برای مردم ثابت شده است و مردم به روحانیان اعتماد کامل دارند، تاکید کرد: باید خودمان را با جریان موجود تطبیق دهیم و این اعتماد را حفظ کنیم.
 
 
پیوند افکار اجتماعی با تحول در جامعه شیعی
 
آیت الله شیخ محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور هم در این مراسم گفت: ما دوران جدیدی را در حوزه‌های علمیه طی می‌کنیم و تحول، بخشِ مهمِ امروز جامعه ماست.
او افزود: در جامعه شیعیان، پیوند افکار اجتماعی با تحول، همراه است و ما شاهد این مسئله هستیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه باید رهبری حوزه‌ها و وظایف و نقش حوزه و حوزویان شناخته و بررسی شود، ادامه داد: خود مقام ولایت فقیه، بخشی از حوزه علمیه است و این جایگاه و نهاد، متصل به حوزه است.
 
آیت الله شیخ محسن اراکی بیان کرد: حوزه علمیه باید رهبر پرور باشد و حرکت عظیم بشری را رهبری کند و نگاهِ بالاتر از شرایط، است که می‌تواند آینده نگری کند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.