سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت رویداد ممتازی در سطح منطقه

مدیرکل نظارت بر عرضه سینما گفت:ابعاد ایدئولوژیک جشنواره فیلم مقاومت پر رنگ تر از ابعاد سینمایی آن است و می‌تواند رویدادی ممتاز در سطح منطقه باشد.

روح‌الله سهرابی، مدیرکل نظارت بر عرضه سازمان سینمایی و یکی از داوران هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در حاشیه مراسم اختتامیه این جشنواره که شب گذشته برگزار شد؛ گفت: از آنجایی که ابعاد ایدئولوژی و استراتژیک جشنواره فیلم مقاومت پر رنگ تر از ابعاد سینمایی و تخصصی آن است و در عین حال این ابعاد مکمل یکدیگر هستند می‌تواند به رویدادی ممتاز و ویژه در سطح منطقه تبدیل شود.

سهرابی افزود: دست‌های بسیاری برای تضعیف این جشنواره سینمایی وجود دارند و تلاش می‌کنند تا زمین بخورد اما با توجه به برنامه‌ریزی های خوب و حساب شده مدیران جشنواره، کار تا اختتامیه این رویداد است به خوبی پیش رفته است.

وی ادامه داد: رویدادهایی پیرامون جشنواره نشان می‌دهد اتفاق ویژه‌ای در انتظار آینده جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت است که آغاز این آینده روشن را از همین هفدهمین دوره می‌توان درک و فهم کرد.

سهرابی افزود: هر جشنواره ای معمولا کار اصلی خود را به چند روز برپایی مرحله نهایی آن ختم می‌کند در حالی که باید از ماه ها قبل برنامه ریزی کند و مرحله به مرحله آن را با اجرای بخش های تئوری، عملی و حضوری اجرا کند تا نتایج موثری به دست بیاورد. جشنواره هفدهم فیلم مقاومت نیز از همین قاعده پیروی کرده است و با تلاش‌های چند ماهه توانسته اتفاقی متفاوت در سینمای کشور و حتی منطقه را رقم زده است.

وی در ادامه گفت: اینکه جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در خلیج فارس برگزار می‌شود معنا و مفهوم مهمی دارد چرا که جای جای ایران ما مظهری از جبهه مقاومت است و کجا بهتر از خلیج فارس که اسوه مقاومت کشور است.

سهرابی در پایان گفت: مراسم اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت روی ناو جنگی شهید رودکی برگزاری شد که امید است آغازی بر رویدادهای موثر و سازنده در سینمای مقاومت باشد.

گفتنی است، هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت از ۱۲ تا ۱۷ اسفند در ۳۵۴ نقطه از ۳۲ استان کشور و خلیج فارس به صورت همزمان به دبیری جلال غفاری قدیر برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مقداد و ابوذر و غیره
۲۲:۱۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
واسه مردم آب و نون میشه یعنی؟؟؟