سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتحادیه اروپا: اسرائیل باید شهرک سازی را متوقف کند

اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی در خصوص درگیری‌های اخیر در جنین خواستار توقف شهرک سازی در اراضی اشغالی شد.

اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه در پی تشدید درگیری روز گذشته بین نظامیان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها در نابلس و جنین ابراز نگرانی عمیق کرد. این اتحادیه از هر دو طرف خواست تا "از اقداماتی که سطح تنش را افزایش می‌دهد خودداری کنند.

اتحادیه اروپا تأکید کرد که شهرک‌سازی‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی است و از تل آویو خواست تا «توسعه شهرک‌سازی را متوقف کند، از خشونت شهرک‌نشینان جلوگیری کند».

این اتحادیه افزود که برای ایجاد شرایط برای راه حل دو دولتی تلاش خواهد کرد، حتی اگر "نتوانیم طرفین را مجبور به صلح کنیم. "
پیشتر، شش کشور اروپایی فرانسه، آلمان، ایتالیا، لهستان، اسپانیا و انگلیس با انتشار بیانیه‌ای مشترک اقدامات خشونت آمیز شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان را محکوم کردند.

پیشتر، وزرای امور خارجه پنج کشور غربی نگرانی شدید خود را از تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی درخصوص گسترش شهرک سازی‌ها ابراز کردند.

در روز‌های گذشته شهرک نشینان صهیونیست حملات متعددی را علیه فلسطینیان در کرانه باختری به ویژه شهر نابلس انجام داده اند که منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از شهروندان فلسطینی شده است. دیشب نیز، نظامیان اشغالگر اسرائیلی به سوی فلسطینیانی که برای مقابله با یورش شهرک نشینان به روستای قریوت تجمع کرده بودند، گاز اشک آور پرتاب کردند. چند فلسطینی در این روستا بر اثر استنشاق گاز اشک آور، دچار حالت خفگی شدند. نظامیان اشغالگر همچنین به شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز نزدیک ایست بازرسی حواره که در محکومیت محاصره این روستا برگزار شده بود، یورش بردند و شماری از شرکت کنندگان در آن را بازداشت کردند.

از سوی دیگر، ده‌ها شهرک نشین به خانه‌های ساکنان روستای بورین یورش بردند و سنگ به سوی فلسطینیان پرتاب کردند. شهرک نشینان همچنین اقدام به تیراندازی هوایی کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
چشم ، این متوقف کند یعنی هرچه سریعتر کارتان را بکنید چون ظاهر و باطن اتحادیه اروپا و غرب خیلی همانند است
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
چه عجب یک بخاری از شما بلند شد
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
باید اتحادیه اروپا و اسرائیل در مور شهرک سازی دعوای زرگری است اتحادیه اروپا می گوید باید نسازد ولی اسرائیل می سازد وآب آز آب هم تکان نمی خورد خاک بر سر امت عرب