سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۱۰۰ سند تک‌برگ رسمی برای اراضی ملی زنجان صادر شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: با آغاز طرح حدنگاری زمین‌های ملی در استان تا پایان سال‌جاری برای سطح یک میلیون و ۹۳ هزار هکتار از این اراضی، پنج هزار و ۱۰۰ سند رسمی صادر شد.

سیدحسن حسینی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: از سطح یک میلیون و ۱۳۲ هزار هکتار از زمین‌های ملی تثبیت شده در استان تا پایان سال‌جاری برای سطح یک میلیون و ۹۳ هزار هکتار سند صادر شد.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر صدور سند برای ۴۰ هزار هکتار دیگر از زمین‌های ملی در دست انجام است که تا پایان سال جاری تعیین تکلیف می‌شود.

این مسوول ادامه داد: حدنگاری زمین‌های ملی از اساسی‌ترین اقدامات حاکمیتی برای تعیین سطح منابع ملی و دولتی است که در کشور اجرایی شد.

حسینی افزود: در زنجان قبل از سال ۹۳، حدنگاری زمین‌های ملی مبتنی بر تهیه نقشه‌ها بر اساس دستورالعمل مقررات ماده ۵۶ با استفاده از ابزار و دستگاه‌های موجود آن زمان انجام شده بود که البته خطا‌هایی نیز به همراه داشت و همچنین خطا‌هایی در مرز میان پلاک‌ها به وجود می‌آمد که اختلافات و اعتراضات مردمی را به همراه داشت.

این مسوول ادامه داد:از سال ۹۳ اجرای قانون حدنگاری زمین‌های ملی با هدف تثبیت مالکیت دولت بر زمین‌های ملی همچنین رفع همه اختلافات و ابهامات در نقشه‌های تهیه شده در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد:با ابلاغ اجرای این برنامه به ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های تابعه استان، این اداره به ابزار و دستگاه‌های جی پی اس به روز و پیشرفته برای انجام حدنگاری زمین‌های ملی تجهیز شد.

حسینی خاطر نشان کرد: اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان نیز اسناد و مدارک زمین‌های ملی را در اختیار این اداره‌کل قرار داد تا مبتنی بر آن اسناد، نقشه‌های زمین‌های ملی استان به روز رسانی شود و اختلافات مرزی میان پلاک‌ها از بین برود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.