سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر ایران در سازمان ملل:

هیأت حاکمه افغانستان به تعهدات خود برای تضمین دسترسی زنان به تحصیل عمل کنند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ضمن اشاره به محدودیت های اخیر زنان و دختران در افغانستان گفت: هیأت حاکمه فعلی در افغانستان به تعهدات خود برای تضمین دسترسی زنان به تحصیل، کار و مشارکت سیاسی عمل کنند.

زهرا ارشادی، سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره زنان، صلح و امنیت بین المللی گفت: درگیری های مسلحانه اثرات مخرب و نامتناسبی بر زنان و دختران دارد که اغلب قربانیان اصلی خشونت، آوارگی و نقض حقوق بشر هستند. آنها همچنین با مشکلات اقتصادی، دسترسی محدود به مراقبت های بهداشتی و آموزش، و افزایش آسیب پذیری و حاشیه نشینی مواجه هستند.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری و رفع درگیری های خشونت آمیز، باید به علل زمینه ای درگیری ها مانند تروریسم، افراط گرایی خشونت آمیز، اشغال خارجی و مداخله توجه شود.

ارشادی گفت: زنان و دختران در افغانستان به شدت تحت تأثیر محدودیت های ممنوعیت اخیر قرار گرفته اند و ضروری است که هیأت حاکمه فعلی در افغانستان به تعهدات خود برای تضمین دسترسی زنان به تحصیل، کار و مشارکت سیاسی عمل کنند.

دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود: در حالی که مسائل زنان بر عهده سایر نهادهای سازمان ملل متحد مانند مجمع عمومی و اکوسوک است، شورای امنیت باید تنها در مواردی  به موضوعات زنان  رسیدگی کند که مستقیماً بر صلح و امنیت بین المللی تأثیر می گذارد و با سایر نهادهای سازمان ملل متحد برای اطمینان از رسیدگی مؤثر به مسائل زنان همکاری کند.

پیش از این نیز سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل گفت: وضعیت کنونی در افغانستان به شدت بر حقوق زنان افغانستان تاثیر گذاشته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.