سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برآورد خسارت ۱۰۰ میلیارد دلاری نهاد‌های جهانی از زلزله در ترکیه

طبق برآورد‌های بانک جهانی، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و دولت ترکیه، زلزله این کشور بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار خسارت بر جا گذاشته است.

بر اساس محاسباتی که بانک جهانی، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و دولت ترکیه، انجام داده اند خسارات مادی ناشی از زلزله تنها در این کشور «بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است».

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو (سوئیس): لوئیزا وینتون، مسئول میز ترکیه برنامه توسعه سازمان ملل متحد اعلام کرد: یک ماه پس از زمین لرزه که در نتیجه آن بیش از ۴۶۰۰۰ نفر در طرف ترکیه کشته شدند، اکنون کاملا روشن شده است که زیان و ضرر‌های ناشی از آن بیش از صد میلیارد دلار است.

وینتون خاطرنشان کرد: هزینه‌های بازسازی و همه چیز‌هایی که برای بازسازی بهتر و مطابق با معیار‌های زیست محیطی باید انجام شود، حتی از این رقم نیز فراتر خواهد رفت.

وی افزود این تخمین‌ها هنوز بر اساس داده‌های موقت است، اما مبلغ ۱۰۰ میلیارد خسارت به کنفرانس اهداکنندگان برای کمک به بازسازی که قرار است در ۱۶ مارس در بروکسل برگزار شود، ارائه می‌شود.

این مسئول سازمان ملل متحد در ادامه سخنان خود افزود زیان و ضرر این زمین لرزه بسیار شدید است و اینکه کشور‌های کمک کننده سخاوت بیشتری نشان نمی‌دهند ناامید است. او گفت که در حال حاضر، درخواست اضطراری یک میلیارد دلاری که در ۱۶ فوریه راه مطرح شد، تنها ۹.۶ درصد پوشش داده شده است.

بر اساس گزارش‌های غیر نهایی، زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ۶ فوریه و پس از آن ۹ ساعت بعد به بزرگی ۷.۶ ریشتر، نزدیک به ۴۶۰۰۰ کشته و ۱۰۵۰۰۰ مجروح در ترکیه برجای گذاشت.

در نتیجه این زمین لرزه همچنین ۲۱۴۰۰۰ ساختمان، گاهی بیش از ۱۰ طبقه، در ۱۱ استان از ۸۱ استان ترکیه تخریب شده اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.