سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با هفته منابع طبیعی و درختکاری

۱۱ طرح آبخیزداری در خراسان رضوی افتتاح شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی از افتتاح و بهره برداری ۱۱ طرح آبخیزداری همزمان با هفته منابع طبیعی و درختکاری در سطح این استان خبر داد.

محسن فنودی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در سفر به تایباد در مصاحبه با خبرنگاران گفت: تعداد ۱۱ طرح آبخیزداری همزمان با هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح شهرستان‌های خراسان رضوی افتتاح شد که اعتبار کل آن بیش از ۲۱ میلیارد تومان بوده است.

او افزود: این تعداد طرح آبخیزداری در ۱۱ شهرستان استان اجرا شده است که شاخص‌ترین آن‌ها بند‌های سنگی و ملاتی در مشهد، تایباد، کلات، تربت جام، صالح آباد و داورزن هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی دامه داد: این طرح‌ها که اقدامی با هدف  حفظ معیشت مردم و منابع آب و خاک است، هفت هزار نفر بهره بردار روستایی دارد.

فنودی بیان کرد: در شهرستان تایباد هم بند سنگی-ملاتی روستای سمنگان با ارتفاع چهار متر و حجم مخزن هزار و ۵۰۰ متر مکعبی به بهره برداری رسید که برای آن هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی هزینه شده است.

او تصریح کرد: عملیات آبخیزداری فقط احداث سازه نیست و باید پوشش گیاهی بالادست بند‌های و سازه‌های آبی البته با کمک مردم حفظ شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی تاکید کرد: هرچقدر مرتع داران و دامداران به حفظ پوشش گیاهی کمک کنند، باعث کاهش رسوبات و لای و نفوذ بیشتر نزولات جوی می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.