سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت ۴۰درصد از خطوط مترویی کشور به همت قرارگاه خاتم الانبیا (ص)

قائم مقام هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) گفت: ۴۰ درصد از خطوط مترویی کشور شامل ۳۳۸ کیلومتر خط مترو تاکنون به همت این قرارگاه ساخته شده است.

رضا رحمانی قائم مقام هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه خاتم الانبیا (ص)  امروز درمراسم پایان حفاری مسیر شرقی خط سوم قطار شهری مشهد گفت: ساخت چهار هزار کیلومتر خطوط راه آهن بین شهری از دیگر اقدامات قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا است که این میزان ۳۰ درصد از کل خطوط راه آهن کشور را شامل می‌شود.

او افزود: ۴۵ درصد بنزین و ۲۳ درصد گازوئیل تولیدی کشور نیز در پالایشگاه‌های داخل توسط نیرو‌های قرارگاه خاتم الانبیا انجام می‌شود.

 قائم مقام هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) ادامه داد: همچنین ۴۸ درصد ظرفیت ذخیره سد‌های آبی کشور و ۹۰ درصد اسکله‌ها ساخت این قرارگاه است.

رحمانی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ نیز بیش از ۲۴ طرح در حوزه راه و شهرسازی توسط این قرارگاه اجرا می‌شود که در خراسان رضوی نیز ساخت بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان طرح توسط قرارگاه تعریف شده است.

او  در خصوص خطوط قطارشهری مشهد نیز تصریح کرد: بیش از ۶۳ کیلومتر خط مترو با اعتبار اولیه ۶ هزار میلیارد تومان توسط این قرارگاه در مشهد در دست اجراست که بخش اول خط سوم قطارشهری مشهد از مهمترین آن‌ها است و ورودی شهر را با مسیر پنج کیلومتری به حرم مطهر رضوی متصل می‌کند و تکمیل آن از اولویت‌های طرح‌های مترویی کشور است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.