سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیر عبداللهیان:

با حفظ منافع ملی به تلاش‌های خود برای جمع بندی مذاکرات ادامه می‌دهیم

وزیر خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران در مسیر دیپلماسی و مذاکره ثابت قدم است و با حفظ منافع ملی به تلاش‌ خود برای جمع بندی مذاکرات ادامه می‌دهیم.

حسین امیرعبداللهیان وزیرامورخارجه کشورمان در همایش «دیپلماسی مقاومت: نکوداشت مرحوم حسین شیخ الاسلام» که در دفتر مطالعات وزارت امورخارجه برگزار شد، گفت: در ابتدا به همسر صبور آقای شیخ الاسلام یک بار دیگر تسلیت عرض می‌کنم و همچنین به یکایک فرزندان و خانواده محترم آقای شیخ الاسلام تسلیت عرض می‌کنم. از برخی از دوستان آقای شیخ الاسلام که خود من هم افتخار شاگردی آن‌ها را داشتم در سال ۷۱ وارد وزارت خارجه شدم ایشان معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه بودند و بسیاری از ایشان آموختم.

وی ادامه داد: ویژگی و خصیصه مرحوم شیخ الاسلام را دوستان لیست کردند و مایه مباهات است که در حیات فردی سیاسی اجتماعی بین المللی یک فرد می‌تواند ۵۷ خطی سه ویژگی برجسته داشته باشد. باورمندی به کوچکی دنیا و سازده زیستی، مشورت پذیری و متکی به خرد جمعی، فروتنی و عزتمندی، ولایتمداری و باور عمیق قلبی به مبانی انقلاب اسلامی، احساس دین دائمی نسبت به انقلاب، نظام، محور مقاومت، پویایی و تحرک دائمی و خستگی ناپذیری و قاطعیت و صراحت در بیان در عین رفتاری دوستانه و اخلاق مدارانه و ارادت عمیق قلبی و شخصی نسبت به امام راحل و مقام معظم رهبری در ایشان دیده می‌شد.

وزیرخارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در مسیر دیپلماسی و مذاکره ثابت قدم است و با حفظ منافع ملی به تلاش‌های خود برای جمع بندی مذاکرات ادامه می‌دهیم و رسیدن به توافق در راستای منافع ملی کشور یکی از وظایف ذاتی است که در دستگاه دیپلماسی دنبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: ما به آمریکا و طرف غربی به صراحت گفته‌ایم که رعایت خطوط قرمز و تامین منافع ملی و رسیدن به توافق پایدار و قوی در دستورکار جدی ماست و هیچ‌گاه میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد و نشان دادیم در اغتشاشات از خطوط قرمز خود عقب ننشستیم. امروز دیپلماسی و مذاکره در مقابل ما قرار دارد و در این وظیفه ذاتی خود کوتاهی نخواهیم کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.