سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاشت ۲۰۰۰ درخت در کوهبنان

شهردار کوهبنان گفت: امسال به همت شهرداری کوهبنان بر اساس اقلیم منطقه، ۲ هزار نهال درخت با گونه‌های مختلف خریداری و در سطح شهر کاشته می‌شود.

 آیین روز درختکاری در محله چهار باغ  کوهبنان برگزار شد.

در این مراسم احمد محمدی، شهردار کوهبنان گفت: درختکاری، یک موضوع بسیار مهم است که در فرهنگ ایرانی و  اسلامی  بر آن تاکید شده است و در توسعه و مدیریت شهری نقش بسیار زیادی دارد.

او افزود: امسال بر اساس اقلیم منطقه،  ۲  هزار نهال درخت با گونه‌های مختلف به همت شهرداری کوهبنان خریداری شده که در سطح شهر کاشته می‌شود.

شهردار کوهبنان بیان کرد: درختان نبض زمین و ریه تنفسی شهر‌ها، مایه حیات انسان و حیوان و حتی بعضی از گیاهان هستند؛ زیرا درختان با جذب گاز‌های سمی ازجمله دی‌اکسید کربن و تولید اکسیژن که یکی از اساسی‌ترین نیاز‌های حیات انسان و حیوان است، باعث دوام حیات انسان و سلامت چرخه طبیعت می‌شوند.

او تصریح کرد: نگهداری از درختان و فضای سبز شهری، یک وظیفه همگانی است و یکی از اصول توسعه پایدار انسانی، حفظ منابع موجود از جمله درختان و فضای سبز برای نسل‌های بعدی است.

محمدی بیان داشت: مشارکت در امر درختکاری و مواظبت شهروندان از درختان کاشته شده در سطح شهر کمک می‌کند تا بتوانیم شهری همیشه سبز، سالم، با نشاط و سرزنده داشته باشیم.

سید مجتبی میرصادقی، سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کوهبنان نیز گفت: درختان از جمله نعمت‌هایی هستند که خداوند برای رفاه انسان قرار داده است؛ بنابراین  ضرورت دارد که ما با تمام وجود  برای  حفظ و نگهداری منابع طبیعی کوشا باشیم.

او افزود: نواختن زنگ رویش در مدارس شهرستان، غرس درخت با همکاری شهرداری و با حضور اعضای شورای اداری و... از جمله اقدامات در هفته منابع طبیعی هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.