سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهار واحد درمانی و خدماتی فاقد مجوز در بوکان پلمب شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: چهار واحد درمانی و خدماتی فاقد مجوز در این شهرستان، با حکم مراجع قضایی پلمب و از فعالیت آن‌ها جلوگیری شد.

علی حسین زاده مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: این واحد‌ها شامل ۲ واحد دندانپزشکی غیرمجاز به علت دخالت در امور داندانپزشکی، یک واحد تزریقات و پانسمان فاقد مجوز‌های قانونی و یک آرایشگاه زنانه به علت انجام لیزر و دخالت در امر درمان بودند با دستور مقامات قضایی و با حضور مسوولان بهداشتی و انتظامی پلمب شد.

وی با اشاره به ادامه برخورد قانونی با مراکزی که بدون مجوز قانونی در امر پزشکی و دندانپزشکی فعالیت می‌کنند، افزود: این گونه مراکز بدون داشتن تخصص و مهارت لازم و عدم رعایت موازین بهداشتی ضمن دخالت غیر قانونی در امور درمان باعث شیوع بیماری‌های واگیردار، عفونی و مسری در سطح جامعه می‌شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان از شهروندان خواست تا از حضور در این گونه مراکز جهت دریافت خدمات خودداری کرده و خدمات درمانی مورد نیاز خود را از مراکز درمانی دارای مجوز قانونی دریافت کنند.

وی تاکید کرد: در راستای تضمین ارائه خدمات درمانی ایمن به شهروندان نظارت بر واحد‌های دندانسازی و دندانپزشکی به صورت جدی انجام می‌شود.

حسین زاده یادآور شد: استفاده از شماره نظام پزشکی یا مجوز وزارت بهداشت باید مهمترین درخواست مراجعان پیش از انجام اعمال مختلف درمانی باشد که در برخی موارد مورد غفلت قرار می‌گیرد.

وی گفت: امسال ۱۱ مرکز غیرمجاز بهداشتی و درمانی در این شهرستان پلمب و از فعالیت آن‌ها جلوگیری شده است.

بوکان با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.