سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سه نرخی بودن تاکسی تلفنی‌ها در مشهد تخلف‌زا است

رییس اتحادیه صنف موسسات خودرو سواری کرایه مشهد گفت: هم اکنون هزینه آژانسها، تاکسی تلفنی‌ها و تاکسی اینترنتی‌ها در مشهد سه نرخی است که این موضوع بستر تخلف را افزایش می‌دهد.

کوروش حسینی حاجی آبادی با بیان اینکه آژانس ها در شهر مشهد به سه گروه تقسیم می شوند، گفت: یک گروه زیرپوشش اتحادیه صنف موسسات خودروی سواری کرایه مشهد هستند که نرخ آنها توسط کمیسیون نظارت خراسان رضوی تایید می شود و در بیشتر مواقع کمترین نرخ به این آژانس ها تعلق می گیرد.

وی بیان کرد: گروه دیگر از آژانسها زیر نظر سازمان تاکسیرانی هستند و گروه سوم شامل تاکسی های اینترنتی می شود که نظارت بر نرخ آنها توسط شرکتی در تهران انجام می گیرد.

حسینی شمار خودروهای آژانس زیر پوشش اتحادیه صنف موسسات خودروسواری کرایه مشهد را چهار تا پنج هزار دستگاه ذکر و بیان کرد: نرخ آژانس های زیرپوشش این اتحادیه پایین تر از نرخ 2 گروه دیگر است، آخرین افزایش نرخ آژانس های زیرپوشش این اتحادیه مربوط به ابتدای سال بوده که پیشنهاد اتحادیه مبنی بر تعیین نرخ جدید ابتدا در اتاق اصناف بررسی و تایید شد و در نهایت به تایید کمیسیون نظارت خراسان رضوی رسید.

به گفته وی، در حالی که نرخ آژانس های زیر نظر شرکت تاکسیرانی با مصوبه شورای شهر از ابتدای سال تاکنون 2 مرتبه تغییر کرده است.

ربیس اتحادیه صنف موسسات خودروسواری کرایه مشهد گفت: آژانس های زیر پوشش این اتحادیه نیز مشتری خود را دارند، نرخ آژانس برای هر نفر به ازای هر کیلومتر ۲ هزار و ۲۲۰ تومان است و محاسبه نرخ فقط براساس تاکسیمتر انجام می گیرد.

وی اظهار داشت: نرخ های مربوط به آژانس های زیر پوشش اتحادیه صنف موسسات خودرو سواری کرایه مشهد و همچنین آژانس های زیر نظر سازمان تاکسیرانی ثابت است اما نرخ تاکسی های اینترنتی شناور بوده و بسته به شرایط تغییر می کند.

حسینی تصریح کرد: از سوی دیگر راننده های آژانس های زیر پوشش اتحادیه اتومبیل کرایه و آژانس های زیرپوشش سازمان تاکسی رانی دارای کارت شناسایی و پروانه حمل و نقل هستند و در صورت شکایت مشتری بلافاصله باید پاسخگوی واحد نظارتی سازمان یا اتحادیه مربوطه یا پاسخگوی سامانه ۱۲۴ اداره کل صنعت، معدن و تجارت باشند.

وی بیان کرد: در صورتی که مشتری از تاکسی های اینترنتی شکایتی داشته باشد باید به پلیس فتا مراجعه کند که رسیدگی به این شکایت زمان بر است و دیرتر به نتیجه می رسد زیرا نظارت دقیقی بر عملکرد تاکسی های اینترنتی وجود ندارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.