سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید عراق بر همکاری با همسایگانش برای رسیدگی به مسئله حق آبه

رئیس جمهور عراق تأکید کرد تلاش‌ها برای رسیدن به راه حل عادلانه درباره دستیابی عراق به حقوق آبی خود با کشور‌های همسایه ادامه دارد.

«عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق، در مصاحبه با شبکه «العراقیه» تاکید کرد که نزاع‌ها در منطقه خاورمیانه بسیار کم‌تر از مناطق دیگر است و افزود که حل نزاع‌ها باید از طریق تفاهم و همکاری باشد.

وی گفت: روابط عراق با کشور‌های همسایه بسیار مستحکم است و تماس‌ها با کشور‌های همسایه و جهان در راستای تلاش جهت تثبیت امنیت و ثبات در عراق جریان دارد.

رشید تاکید کرد که رسانه‌ها توجه جدی به وضعیت کنونی عراق و بهبود و سازندگی و امنیت و ثبات حاکم بر شهر‌های عراق ندارند.

رئیس جمهور عراق افزود: کشور نیازمند تصویب برخی قوانین مهم از جمله قانون نفت و گاز است و این قانون باید در مهلت زمانی مقرر تصویب شود.

وی ادامه داد که روابط بغداد با اربیل و دیگر استان‌ها روابط خوبی است و شاهد به حاشیه راندن هیچ طرفی نیستم و تصمیمات اجرایی با در نظر گرفتن هماهنگی و همکاری همه طرف‌ها گرفته می‌شود و هیئت‌های اقلیم کردستان هر هفته به غداد می‌آیند.

رشید تاکید کرد که مسئله آب یک مسئله بسیار مهم در سطح جهانی است و عراق هم تلاش‌هایی را در این راستا آغاز کرده و پیشرفت‌هایی نیز به دست آمده و امیدوار است که به نتایج مطلوب که مورد رضایت همه طرف‌ها باشد برسد و افزود که عراق صرفا خواستار حق عادلانه و واقع‌بینانه خود از آب‌های مشترک است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.