سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذبیح‌الله مجاهد:

زمان اعمال فشار و تحریم آمریکا ضد کشورها گذشته است

سخنگوی طالبان در واکنش به تهدیدات کنگره آمریکا مبنی بر افزایش تحریم‌ها بر افغانستان اعلام کرد فشار و محدودیت راه حل نیست.

سخنگوی طالبان در واکنش به تهدیدات کنگره آمریکا برای افزایش تحریم‌ها و اقدامات سختگیرانه علیه کابل گفت: زمان اعمال فشار و تحریم ضد کشورها گذشته است.

آمریکا و غرب در  پاسخ به اقدام طالبان برای بستن مدارس و دانشگاه ها و همچنین جلوگیری از فعالیت زنان، تحریم هایی را علیه طالبان وضع کرده اند. این تحریم ها مشکلات مردم افغانستان را تشدید کرده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در واکنش به نامه‌ مایکل مک‌کال، رئیس کمیته‌ روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و درخواست برای افزایش تحریم‌ها علیه کابل گفت: زمان اعمال فشار گذشته است و سخنان این‌چنینی نتیجه‌ مثبت نخواهد داشت.

مجاهد گفت: فشار و محدودیت راه حل نیست، بلکه مسائل از راه‌ گفتگو مورد بحث قرار گیرد.

مک‌کال دو روز پیش در نامه‌ای به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا خواستار افزایش تحریم‌ها و اقدامات سختگیرانه علیه کابل شده است.

سخنگوی طالبان در واکنش به این اظهارات گفت: راهی که آن‌ها (مقام‌های آمریکایی) درپیش گرفته اند، درست نیست. ما باید از راه گفتگو مشکلات را حل کنیم.

 توقف کمک‌های خارجی، توقف انتقالات بانکی و توقیف میلیاردها دلار ذخایر ارزی افغانستان در آمریکا میلیون‌ها افغانستانی را به فقر و گرسنگی کشانده است.

برچسب ها: طالبان ، آمریکا ، تحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.