سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری ۳۵ جشن مردمی همزمان با نیمه شعبان در بهار

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار از برگزاری ۳۵ جشن مردمی همزمان با نیمه شعبان در مساجد، هیئت مذهبی و اماکن ورزشی فرهنگی این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد جمشیدی با تبریک اعیاد شعبانیه و فرارسیدن سالروز ولادت حضرت ولیعصر (عج) گفت: به منظورتوسعه تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی در ایام و مناسبت‌های ملی و مذهبی، تعداد ۵۵ نفر از روحانیون مستقر، بومی و طرح هجرت در مراسمات اعیاد شعبانیه به خصوص میلاد حضرت مهدی (ع) و حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان سخنرانی خواهند داشت.

او افزود: روحانیون طرح هجرت و مستقر، امامان محله، بانوان مبلغه و حوزوی با حضور در مساجد و اماکن محل برگزاری مراسم و برنامه‌های اعیاد شعبانیه، به سخنرانی در خصوص موضوعات مختلف اعم از اهمیت و فضائل ماه شعبان، مهدویت و انتظار، تبیین ولایت مداری و نیز میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان پرداخته و ضمن تشریح و تبیین مسائل دینی و فرهنگی به پاسخگویی سوالات مخاطبین می‌پردازند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار با تاکید بر ضرورت ترویج جهاد تبیین در جامعه گفت: تبیین و روشنگری برای نسل جوان از اولویت‌های فعالیت روحانیون در جلسات تبلیغی به شمار می‌رود.

جمشیدی با اشاره به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین و آگاه‌سازی مردم از دستاورد‌های انقلاب و نیز ارزش‌های دینی، این امر را یکی از وظایف مهم روحانیون و فعالان فرهنگی عنوان کردند.

او افزود: با توجه به اینکه برنامه‌های اعیاد شعبانیه به صورت مردمی برگزار می‌شود، خیرین و فعالان فرهنگی نقش مؤثری دارند، ولی از مهمترین برنامه‌های شهرستان می‌توان به برنامه جشن پویش مردمی غدیر تا ظهور، ایستگاه صلواتی دو کیلومتری با بیش از بیست غرفه پذیرایی و ارائه خدمات فرهنگی، جشن در مساجد لالجین، صالح‌آباد و مهاجران و روستا‌های دارای روحانی و بزرگ و همایش قرارگاه فرهنگی بشری اشاره کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهارگفت: کمک به مستمندان توسط مساجد و هیئت مذهبی، برگزاری مسابقات، تولید محتوا جهت فضای مجازی و انتشار آن، پویش دعا و توسل به امام زمان (عج) به نیت تعجیل در فرج و شفای بیماران نیز از برنامه‌های دیگری است، که اجرا خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.