سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصویب راه‌اندازی پژوهشکده‌های سلامت طبق استاندارد ادغام

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: روند راه‌اندازی پژوهشکده‌ها طبق استاندارد ادغام و ساماندهی مراکز تحقیقاتی مشابه در دانشگاه‌های علوم پزشکی به تصویب رسید.

یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه گردهمایی سالانه معاونین تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با طرح انتظارات متقابل برگزار شد، گفت: همان‌گونه که در ابتدای نشست خواسته‌های معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از معاونین دانشگاه‌ها به صورت شفاف در محور‌های عمده به اطلاع حاضران رسانده شد؛ مطابق تمامی این نشست‌ها فرصتی نیز برای طرح مسایل دانشگاه‌ها و انتظارات آن‌ها از وزارتخانه در اختیار معاونین قرار داده شد که اغلب آن‌ها پس از بحث و تبادل نظر مصوباتی را در پی داشت.

توسعه آموزش‌های اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، عنوان کرد: با طرح موضوعات مرتبط با اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی و اعلام نیاز مبرم دانشگاه‌ها در این حوزه توسعه آموزش‌های اخلاق با طراحی برنامه‌های پیشگیرانه در دستور کار قرار گرفت.

لزوم حضور معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی در هیات جذب

وی با اشاره به درخواست‌هایی مبنی بر تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی پژوهشی اظهار داشت: تمام تلاش‌ها بر این مهم قرار می‌گیرد تا برای هیات علمی پژوهشی از گروه‌های علوم پزشکی جذب انجام شود و رشته مقاطع قبلی افراد متقاضی در نظر گرفته شود. همینطور ۲۰ درصد اعضای هیات علمی در فراخوان سهم هیات علمی‌های پژوهشی باشند.

پناهی یکی از خواسته‌های اصلی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگا‌ه‌های علوم پزشکی را حضور معاونین پژوهشی در هیات جذب عنوان کرد و افزود: پیشنهاد حضور معاونین تحقیقات و فناوری در هیات جذب می‌تواند در ارتقا توان تولید علم و مرجعیت علمی و ماموریت‌گرایی مراکز تحقیقاتی کمک شایانی داشته باشد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، با اشاره به مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌ها، اظهار داشت: چند موضوع محوری در این خصوص مطرح شد که مسئله نخست ویرایش بودجه‌های مراکز و پژوهشکده‌های مستقل است و سپس طراحی روند راه‌اندازی پژوهشکده‌ها طبق استاندارد ادغام و همین طور ضرورت ساماندهی مراکز تحقیقاتی مشابه در دانشگاه‌های علوم پزشکی به تصویب رسید.

پناهی تاکید کرد: همچنین مصوب شد چالش‌های آیین نامه جدید مراکز تحقیقاتی در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به صورت تخصصی بررسی شود و با معاونین هفت دانشگاه علوم پزشکی کشور به اشتراک گذاشته شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.