سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عقب نشینی وزیر صهیونیست از اظهارات نژادپرستانه‌اش

تشدید انتقادات از اظهارات نژادپرستانه وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، او را مجبور به عقب نشینی از مواضعش کرد.

در پی تشدید واکنش‌های بین المللی به اظهارات نژادپرستانه «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی مبنی بر محو شهرک حواره ازنقشه، این عضو افراطی رژیم صهیونیستی مجبور به عقب نشینی از اظهارات اخیر خود شد.

او در مصاحبه با کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل گفت: «احتمالا از کلمات مناسبی استفاده نکرده‌ام».

چهارشنبه گذشته بتسلئیل اسموتریچ گفته بود: «من معتقدم که شهرک حواره باید از روی نقشه محو شود و کابینه اسرائیل باید این کار را انجام دهد، نه افراد.»

در این خصوص، وزارت امور خارجه فرانسه اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی درباره محو شهر حواره را غیرقابل قبول توصیف کرد. عربستان نیز اعلام کرد این سخنان بیانگر «میزان افراط گرایی رژیم اشغالگر» در قبال ملت فلسطین است.

تام ندیس سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی، اسموتریچ را احمق توصیف و تاکید کرد که وی با "دنی نیوه" به واشنگتن سفر کرده بود و اگر می‌توانست او را از هواپیما بیرون می‌انداخت. ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با توصیف اظهارات اسموتریچ به عنوان سخنانی «نفرت‌انگیز، غیرمسئولانه و مشمئزکننده»، از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و دیگر مقامات بلندپایه این کشور خواست تا اظهارات وزیر دارایی را علنا محکوم کنند.

درهمین حال، کانال ۱۲ اسرائیل دیروز گزارش داد که واشنگتن در اقدامی نمادین اسموتریچ، را پس از سخنان افراطی او مبنی بر لزوم نابودی روستای فلسطینی حواره، تحریم کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.