سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزئیات مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان گیلانی/ مورد مشکوکی در آزمایشات نبود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان گیلانی گفت: اکثر دانش‌آموزان مراجعه‌کننده به بیمارستان بهبود یافته و مرخص شدند.

محمدتقی آشوبی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان درباره انتشار خبر مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان گیلانی در شهرستان‌ها اظهار داشت: تعدادی از دانش‌آموزان استان با علائم تهوع، استفراغ و بعضی موارد نیز با سردرد به بیمارستان‌های شهرستان‌های لاهیجان و چند مورد هم به بیمارستان رشت مراجعه کردند.

وی با اشاره به وضعیت این دانش‌آموزان گفت: در معاینات اولیه، همه دانش‌آموزان اکسیژن خون آن‌ها مناسب بود و مردمک چشم نیز سایز طبیعی داشته است؛ فشار خون و ضربان قلب آن‌ها نرمال بوده است، اما تعدادی از دانش‌آموزان بستری شدند که آزمایشات اولیه برای آن‌ها انجام شده و نتیجه آزمایشات آن‌ها هم نرمال بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه اکثر دانش‌آموزان مراجعه‌کننده به بیمارستان بهبود یافته و مرخص شدند افزود: چند نفر نیز با توجه به داشتن سابقه آسم و آلرژی تحت نظر قرار گرفتند و مرخص خواهند شد.

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز با اشاره به گزارشات دریافت‌شده درباره مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان استان اظهار داشت: گزارش تأیید شده‌ای مبنی بر موارد خاص و مشکوک در این دانش‌آموزان وجود ندارد.

محمد فائزی با بیان اینکه مسئله مربوط به مسمومیت دانش‌آموزان ۲ جنبه جسمی و روانی داشته است، افزود: تشخیص جنبه‌های جسمی بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است که کاملاً مسائل را تحت رصد دارند، اما متاسفانه جنبه روانی این اتفاق، باعث نگرانی دانش‌آموزان و اولیاء آن‌ها شده است و در شرایط فعلی لازم است که برای آرامش دانش‌آموزان و والدین آن‌ها تلاش شود.

وی با اشاره به ضرورت حضور موثرتر اولیاء در مدرسه و اطلاع‌رسانی موثر از سوی دستگاه‌های مختلف از جمله علوم‌پزشکی استان خاطرنشان کرد: شایعات انتشاریافته در فضای مجازی باعث ترس و نگرانی خانواده‌ها شده و ما وظیفه داریم با هوشیاری کامل به خانواده‌ها کمک کنیم تا دانش‌آموزان در آرامش به تحصیل خود ادامه دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.