سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشنگی بویین میاندشت در کنار منابع آبی

فرماندار بویین میاندشت گفت: برای رفع مشکل کم آبی در این شهرستان لازم است سد بلطاق که سالهاست کلنگ آن زده شده به سرعت احداث شود.

رضاعلی معصومی فرماندار بویین‌میاندشت گفت: درحالی‌که مقدار زیادی آب از منطقه خارج می‌شود، برخی روستا‌های بویین میاندشت با تانکر، آبرسانی می‌شود.


او افزود: اکنون میزان آب خروجی از این شهرستان ۱۰ مترمکعب برثانیه است و با ذوب شدن برف در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت خروجی آب این میزان تا دو برابر هم می‌شود.


فرماندار بویین میاندشت با اشاره به ضرورت احداث سد بلطاق گفت: هنوز شهرستان پوشیده از برف است و رودخانه‌ها جاری شده، اما سه روستای نوغان علیا، قائم آباد و ماهورک آبرسانی سیار می‌شود که مشکل بی‌آبی آن‌ها در تابستان تشدید می‌شود.

احداث سد بلطاق بر رودخانه یلان در بویین میاندشت در غرب استان اصفهان از سال‌ها پیش در دست پیگیری است و گفته می‌شود هدف آن تامین آب آشامیدنی ۲۵ روستاست، اما شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در نامه‌ای به معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در ششم مهر ۱۴۰۱ اعلام کرده: بر اساس تخصیص نهایی حجم ۷۳.۴ میلیون مترمکعبی این سد (بلطاق)، با انجام مطالعات بازنگری منابع آب، اجرای این طرح فاقد توجیه فنی و اقتصادی لازم و انجام مطالعات مرحله اول و دوم طرح، قبل از هرگونه عملیات اجرایی ضروری است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.