سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کاهش میزان مصرف انرژی با استفاده از عایق‌های حرارتی نانوی ساخت داخل

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: عایق‌های حرارتی نانو باعث حفظ محیط زیست و کاهش مصرف انرژی می‌شود.

ایمان علی بخشی، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: عایق‌های حرارتی نانو با ذخیره انرژی گرمایی در محیط‌های مسکونی و صنعتی باعث کاهش میزان مصرف انرژی و حفظ محیط زیست شده و صرفه جویی قابل توجهی در منابع ملی به همراه خواهند داشت.

او افزود: نانو پوشش‌های عایق حرارتی، عایق‌هایی هستند که می‌توانند انقلابی عظیم در روش‌های عایق کاری حرارتی به وجود آورند؛ زیرا آن‌ها در سطح مولکولی و ماکروسکوپی طراحی شده‌اند و هوا را بین ذرات به دام می‌اندازند. 

مدیر عامل این شرکت بیان کرد: نانو رنگ عایق و یا نانو پوشش‌ها بسیار کارآمدتر از عایق‌های معمولی مانند فایبرگلاس و پلی استایرن هستند و می‌توانند بدون آسیب زیست محیطی عمل کنند. از آن جایی که هوا در سطح مولکولی به دام می‌افتد یک نانو پوشش حتی با ضخامت کم می‌تواند تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

او اظهار کرد: نانو پوشش عایق حرارتی پیشنهادی ، رسانای حرارتی بسیار پایین بوده و انتقال حرارت از سطح گرم به محیط بیرون را کاهش می‌دهد و در صورت اندازه گیری دما اختلاف دمای قابل توجهی قبل و بعد از اعمال پوشش در سطح مورد نظر مشاهده می شود.

علی بخشی تصریح کرد: با استفاده از این نوع پوشش، بعد از دو سال کار عملکرد ممانعتی خود را نشان می دهد که شامل چند مورد است. حضور رنگدانه‌های مقاوم در برابر حرارت که دارای ضریب رسانایی حرارتی پایین هستند واز انتقال گرما جلوگیری می‌کنند. استفاده از نانو مواد برای به دام انداختن هوا که موجب کاهش ضریب انتقال حرارت پوشش می‌ شود.

او ادامه داد: این نانو پوشش عایق حرارتی در پوشش روی سطوح فلزی و بتنی ساختمان‌ها جهت جلوگیری از انتقال گرما به داخل و خارج، کاهش دمای سطوح خارجی تجهیزات صنعتی از قبیل مخازن و راکتور‌ها و در کاهش مصرف سوخت و انرژی در تجهیزات با دما و انرژی حرارتی بالا به ویژه پتروشیمی‌ها، پالایشگاه ها، صنایع فلزی و نظامی استفاده می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.